Coldshop is een groothandel in nieuwe & gebruikte koel- en vriesmeubelen. Coldshop heeft een zeer brede en gevarieerde doelgroep, die uit specifieke doelgroepen bestaan: Van horecazaken en restaurants tot aan de kleinere grillrooms en bedrijfskantines.
Doorlopende, variërende voorraad
Elke doelgroep heeft zijn eigen relevante producten welke via online advertenties in de zoekmachine worden weggezet. Coldshop heeft echter geen vaste voorraad, wat het lastig maakt om met zoekadvertenties relevant te blijven. Wanneer dit handmatig vanuit Google Ads zou moeten gebeuren, dient er dagelijks te worden geoptimaliseerd in de soorten zoekwoorden en advertenties. Je wilt bijvoorbeeld niet dat je gevonden wordt op een 3-deurs drankenkoelkast, terwijl deze net verkocht is. Dat kost enorm veel tijd, en dus geld. Zowel werkuren als verloren advertentiebudget.
Toch zagen we kansen om wél aanwezig te zijn in de betaalde zoekresultaten van Google Ads met specifieke producten, naast een actieve Shopping-campagne. De SEA-tool van Channable biedt hiervoor een mooie oplossing.
Zoekadvertenties vanuit een productfeed
Door middel van de SEA-tool is het mogelijk om geautomatiseerde en dynamische advertenties, zoekwoorden, uitsluitingszoekwoorden en advertentie-extensies op productniveau te genereren. Hierbij ligt een geoptimaliseerde producttitel en productbeschrijving aan de basis van een succesvolle strategie.
Met de tool is dus het mogelijk om tot in detail verschillende onderdelen van een tekstadvertentie aan te passen op basis van het product. Ook zijn de zoekwoorden per advertentie los aan te passen om zo per product relevant te adverteren. Dit heeft ervoor gezorgd dat de zoekadvertenties van Coldshop op productniveau een stuk relevanter zijn geworden. Verdwijnt een product uit de productfeed? Dan pauzeren automatisch de advertenties voor dit product.
Het resultaat
Dit heeft niet alleen gezorgd voor een stijging van 257% in het conversiepercentage bij deze specifieke campagne, maar ook voor een betere beleving op de landingspagina. Bezoekers landen nu op een pagina die het product bevat waar zijn naar zochten. Hierdoor is de kwaliteitsscore van de advertentie flink verhoogd en zijn de kosten per klik verlaagd. Zo konden we nog meer klikken in ons budget genereren, wat de kans op een conversie verder verhoogt.