Dashboarding

De resultaten en prestaties van jouw marketingcampagnes zijn vaak niet zichtbaar. Het liefst zou jij natuurlijk een overzicht willen zien van de belangrijkste trends en cijfers omtrent jouw marketingactiviteiten. Dat kan! Door middel van dashboarding kunnen wij jouw marketingactiviteiten real time overzichtelijk in kaart brengen.

Een marketingdashboard, wat is dat?

Een dashboard is een live overzicht van jouw website- & campagnestatistieken op basis van verschillende databronnen. Denk bij deze databronnen aan bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Pinterest, directe omzet uit jouw webshop, Google Ads of statistieken uit Google Analytics.

Door deze verschillende databronnen in te laden in Google Data Studio kan je dit makkelijk omzetten in verschillende blokken. Deze blokken bestaan uit verschillende grafieken, kolommen of gewoon tekst. Zo heb jij altijd zelf in de hand welke informatie je wilt zien. Wij kunnen een custom dashboard voor jouw organisatie bouwen. Het is essentieel om vooraf te bepalen wat onze doelstellingen zijn en  welke online kanalen hierin een bijdrage leveren.

Wat kun je met een dashboard?

Een dashboard geeft dus inzichten in de prestaties en statistieken van jouw website, marketingactiviteiten en de door ons samen opgestelde doelen. Het is mogelijk om een dashboard op maat te maken, aangezien er veel verschillende databronnen te koppelen zijn. Wanneer deze bronnen gekoppeld zijn geeft een dashboard dus in één omgeving direct overzicht en inzage in de prestaties van de belangrijkste doelstellingen.

Bijsturen en optimaliseren

Een live dashboard geeft ons real time inzicht in hoe campagnes lopen of de website presteert, maar fungeert niet direct als handleiding om direct bij te sturen of te optimaliseren. Het zegt namelijk niet waarom iets gebeurt, daarvoor gebruiken onze marketeers een rapportage.

Zien we namelijk een dag wat minder verkeer en conversies binnenkomen? Dan is het niet meteen handig om de gehele campagne om te gooien, daarvoor kijken we liever op een langere termijn (bijvoorbeeld per week of per maand) in combinatie met de doelstellingen welke we samen hebben opgesteld.

Bij het analyseren van een dashboard kunnen wij conclusies trekken welke vervolgens weer om te zetten zijn in concrete actiepunten, zodat we de volgende periode voor een beter resultaat gaan.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Ontdek meer data diensten

Analytics

Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten is dan van groot belang.

Meer informatie

Tag Management

Het toevoegen van een script aan de broncode van jouw website; wij snappen dat het toevoegen van marketing tools niet voor iedereen business as usual is Het fijne is dat is wij dit perfect voor jullie kunnen uitvoeren door de inzet van Google Tag Manager.

Meer informatie

Marketing Automation

De afgelopen periode heb jij flink geïnvesteerd om van jouw website een echte leadgenerator te maken. Toch lukt het niet direct om deze leads om te zetten in daadwerkelijke sales en valt het conversiepercentage tegen. Tijd voor marketing automation!

Meer informatie