Marketing Automation

De afgelopen periode heb jij flink geïnvesteerd om van jouw website een echte leadgenerator te maken. Aan de hand van een doordacht marketingplan ben jij begonnen met het bouwen van sterke landingspagina’s en ben jij constant zichtbaar voor jouw potentiële klanten. Met succes; de eerste leads komen stromen namelijk binnen. Toch lukt het niet direct om deze leads om te zetten in daadwerkelijke sales en valt het conversiepercentage tegen. Jammer, want jij wilt jouw prognose halen. Tijd voor marketing automation! 

Van leads naar sales met marketing automation

Bij marketing automation maak je gebruik van een software welke de lead door de customer journey heen leidt. Tegenwoordig wordt het online bereiken van potentiële leads steeds lastiger, dit komt mede door een overkill aan online aanbod van marketingcommunicatie op bijvoorbeeld social media of mail. Het is dus van belang om op het juiste moment de potentiële lead te voorzien van gewenste informatie.

Dat is precies waar de kracht van marketing automation tools liggen. Het is mogelijk om de lead door de gehele customer journey te voorzien van relevante content zonder dat dit irritant wordt, wat de kans op een verkoop vergroot. 

contentmarketing

Hoe automatiseer ik mijn marketing?

Het automatiseren van je marketing is vaak een complex iets. Onze marketeers helpen je erg graag bij. Zo brengen wij samen in kaart wie je doelgroep is en wat belangrijke punten zijn in de fases naar een daadwerkelijke sale. Daarnaast analyseren we het online gedrag en op welke manier de doelgroep het meest bereid is om over te gaan tot verkoop.

Wanneer we deze punten in kaart hebben is het tijd om de keuze voor de content te maken. Is jouw doelgroep goed te overtuigen met whitepapers en cases of is de keuze voor een gratis webinar en blogs beter. Wanneer we bepaald hebben welke content relevant is, is het tijd om de gehele marketing te automatiseren. 

Vervolgens moet de gehele flow getest en geoptimaliseerd worden, bijvoorbeeld aan de hand van A/B testing of personalisatie. Dit is een on-going proces. Op basis van de gekregen inzichten uit deze testen kunnen we niet alleen de automatiseringen optimaliseren, maar is het ook mogelijk om bepaalde landingspagina’s of content te verbeteren. 

Op deze manier gaan wij samen op een gestructureerde manier van leads naar sales.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Ontdek meer data diensten

Analytics

Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten is dan van groot belang.

Meer informatie

Tag Management

Het toevoegen van een script aan de broncode van jouw website; wij snappen dat het toevoegen van marketing tools niet voor iedereen business as usual is Het fijne is dat is wij dit perfect voor jullie kunnen uitvoeren door de inzet van Google Tag Manager.

Meer informatie

Dashboarding

De resultaten en prestaties van jouw marketingcampagnes zijn vaak niet zichtbaar. Het liefst zou jij natuurlijk een overzicht willen zien van de belangrijkste trends en cijfers omtrent jouw marketingactiviteiten. Dat kan!

Meer informatie