Tag Management

luc-gijs-aan-het-werk

Het toevoegen van een chatfunctie, een remarketing tag uit Google Ads, de remarketingpixel van Facebook of software als Hotjar aan de broncode van jouw website; wij snappen dat het toevoegen van marketing tools niet voor iedereen business as usual is. Het fijne is dat is wij dit perfect voor jullie kunnen uitvoeren door de inzet van Google Tag Manager zorgen wij ervoor dat jouw tag management op orde is.

Wat is een tag?

Tags zijn kleine stukjes code die op een website geplaatst worden om gegevens te verzamelen of om functionaliteit te bieden. Veel voorkomende soorten tags zijn web analytics tags, marketing tags, en reclame tags. Tags worden vaak handmatig beheerd, wat tijdrovend en foutgevoelig kan zijn. Tag management systemen kunnen helpen om tag management taken te automatiseren en de efficiëntie van het tag management te verbeteren.

Wat is tag management?

Tag management houdt het beheer in van alle tags op je website. Dit is met behulp van een tag management systeem (TMS) eenvoudig te realiseren. Een tag management systeem is een stukje software waarmee je snel en gemakkelijk website tags kunt toevoegen, bijwerken of verwijderen zonder dat je de code van je site hoeft te bewerken. Dit kan een enorme tijdsbesparing zijn, vooral als je vaak je tags of tag elementen op meerdere pagina’s moet bijwerken. Een goed tag management systeem biedt ook mogelijkheden voor het volgen en inzetten van tags, zodat je het gebruik en de prestaties van je tags in de gaten kunt houden.

Wat kan je met een tag manager?

Veel tag management systemen bieden integraties met populaire web analytics en marketing tools, zodat je gemakkelijk gegevens van je getagde website kunt verzamelen en analyseren. Zo kan je bijvoorbeeld Google Analytics of Hotjar eenvoudig inmplementeren in je website met een tag manager. Dus als je een manier zoekt om het tag beheer op je website te stroomlijnen, is een goed tag management systeem zeker een flinke tijdbesparing.

Eenvoudig tag management via Google Tag Manager

Met behulp van Google Tag Manager kun je eenvoudig zelf scripts van marketingtools aan je website toevoegen. Hierdoor krijg jij meer inzicht in het gedrag van jouw websitebezoekers. Het systeem van Google Tag Manager werkt volgens het instellen van triggers en tags, waarmee je elke gebeurtenis of element op een website meetbaar kan maken. Vervolgens kun je deze gebeurtenissen weer als statistieken bekijken in Google Analytics en in onze real time dashboards.

De voordelen van Google Tag Manager

Google Tag Manager biedt veel mogelijkheden in het meten van variabelen. Zo kan je klikken op telefoonnummers, e-mailadressen, uitgaande linkjes en losse pagina’s  meten van je website. Dit kan ook in Google Analytics, maar Google Tag Manager geeft ons meer mogelijkheden. We kunnen bijvoorbeeld bepaalde scrolldieptes, velden in een formulier, klikken op een playbutton of zelfs productgegevens van orders meten. Dit gaat veel verder dan de mogelijkheden in enkel Google Analytics.

Bijkomend voordeel van Google Tag Manager is dat je er geen developer meer voor nodig hebt. Wanneer de basisinrichting van Google Tag Manager staat, kun je zelf eenvoudig verschillende scripts aan je website toevoegen. Hierdoor heb je zelf de controle en ben je heel flexibel.

jurre-en-pieter-aan-het-werk

Jouw website slim meetbaar door tag management

Zoals je weet doen wij niets zonder plan. Zo ook het meetbaar maken van jouw website niet. Aan de hand van jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen bepalen we samen wat we willen meten en op welke manier we dat gaan doen. Op basis van een meetplan brengen we dus eerst in kaart hoe en wat de gewenste statistieken zijn. Pas wanneer alles goed meetbaar is zetten wij jouw script (via een webdeveloper) live.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Ontdek meer data diensten

Analytics

Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten is dan van groot belang.

Meer informatie

Dashboarding

De resultaten en prestaties van jouw marketingcampagnes zijn vaak niet zichtbaar. Het liefst zou jij natuurlijk een overzicht willen zien van de belangrijkste trends en cijfers omtrent jouw marketingactiviteiten. Dat kan!

Meer informatie

Marketing Automation

De afgelopen periode heb jij flink geïnvesteerd om van jouw website een echte leadgenerator te maken. Toch lukt het niet direct om deze leads om te zetten in daadwerkelijke sales en valt het conversiepercentage tegen. Tijd voor marketing automation!

Meer informatie