
Het toevoegen van een chatfunctie, een remarketing tag uit Google Ads, de remarketingpixel van Facebook of software als Hotjar aan de broncode van jouw website; wij snappen dat het toevoegen van marketing tools niet voor iedereen business as usual is. Het fijne is dat is wij dit perfect voor jullie kunnen uitvoeren door de inzet van Google Tag Manager zorgen wij ervoor dat jouw tag management op orde is.
Eenvoudige implementatie via Google Tag Manager
Met behulp van Google Tag Manager kun je eenvoudig zelf scripts van marketingtools aan je website toevoegen. Hierdoor krijg jij meer inzicht in het gedrag van jouw websitebezoekers. Het systeem van Google Tag Manager werkt volgens het instellen van triggers en tags, waarmee je elke gebeurtenis of element op een website meetbaar kan maken. Vervolgens kun je deze gebeurtenissen weer als statistieken bekijken in Google Analytics en in onze real time dashboards.
Het meten van klikken op telefoonnummers, e-mailadressen, uitgaande linkjes en losse pagina’s kan ook in Google Analytics, maar Google Tag Manager geeft ons meer mogelijkheden. Zo kunnen we bijvoorbeeld bepaalde scrolldieptes, velden in een formulier, de playbutton van video’s en zelfs productgegevens van orders meten. Dat gaat veel verder dan de mogelijkheden in Google Analytics.
Bijkomend voordeel van Google Tag Manager is dat je er geen developer meer voor nodig hebt. Wanneer de basisinrichting van Google Tag Manager staat, kun je zelf eenvoudig verschillende scripts aan je website toevoegen. Hierdoor heb je zelf de controle en ben je heel flexibel.

Meet je website met een meetplan
Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
… of even bellen!
0544 76 90 07
Even contact opnemen met Pim?
Ontdek meer data diensten
Analytics
Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten is dan van groot belang.
Meer informatieDashboarding
De resultaten en prestaties van jouw marketingcampagnes zijn vaak niet zichtbaar. Het liefst zou jij natuurlijk een overzicht willen zien van de belangrijkste trends en cijfers omtrent jouw marketingactiviteiten. Dat kan!
Meer informatieMarketing Automation
De afgelopen periode heb jij flink geïnvesteerd om van jouw website een echte leadgenerator te maken. Toch lukt het niet direct om deze leads om te zetten in daadwerkelijke sales en valt het conversiepercentage tegen. Tijd voor marketing automation!
Meer informatie