Media Doctors

Dit is waarom jij gebruik moet maken van Channable

channable-blog-header

Geschreven door

Pim

Leestijd

3 minuten

Verschenen

03/03/2022

Onderwerpen

Channable, Feedmanagement tool, SEA

Feed management tools: Voor menig marketeer natuurlijk geen onbekend iets. Ze zijn er in verschillende soorten en maten, zo ook het Nederlandstalige Channable. Heb of beheer jij een webshop met een groot assortiment? Maar wil jij wel effectief en slim jouw producten aanbieden? In deze blog leg ik je uit wat Channable is en waarom jij er gebruik van moet gaan maken.

Channable? Wat is het? 

Zoals gezegd is Channable een van de vele soorten feed management tools of systemen. Met een dergelijke tool kun je productinformatie uit jouw productfeed op verschillende kanalen anders aanbieden. Door het anders aanbieden van productinformatie zullen verkoopresultaten beter worden. Je adverteert namelijk op een effectieve en specifieke manier, welke past bij jouw producten én de eisen van het specifieke advertentiekanaal. Channable heeft koppelingen met meer dan 2.500 vergelijkingssites, marktplaatsen en affiliates, waardoor je eenvoudig kunt adverteren in Google Shopping, Bol.com of Amazon.

Dat gebeurd automatisch middels een API. Je dient hiervoor producten in Channable te importeren. Met grote platformen als WooCommerce, Magento, Lightspeed, Shopify en CCVShop zijn kant-en-klare koppelingen ontwikkeld. Beschik jij over een andere software? Dan kun je ook producten importeren aan de hand van een XML, CSV of TXT-bestand.

Wat kun je ermee?

Channable kan jouw webshop laten groeien. Een belangrijke functie hiervoor is de feed management tool. Met deze tool koppel je eenvoudig alle velden uit jouw feed aan de juiste velden van specifieke advertentieplatformen. Aangezien Channable alle specificaties in de tool heeft ingebouwd hoef jij niet meer handmatig na te denken welke waardes in welke velden moeten komen. Dat scheelt enorm veel werk en is nauwkeuriger.

Daarnaast kun je handige regels, welke acties uitvoeren in de productfeed, instellen. Zo kun je instellen dat niet voorradige producten automatisch worden verwijderd uit de feed of dat de prijs op bepaalde advertentieplatformen automatisch hoger worden aangeboden, zoals op Bol.com en Google Shopping. 

Met de SEA-Tool van Channable maak je eenvoudig verschillende Google Shopping campagnes of dynamische zoekadvertenties op basis van producten. Met behulp van regels optimaliseer je hier Google Ads- of Microsoft Ads-campagnes. 

Verder kun je koppelingen maken met verschillende marktplaatsen als Marktplaats, Ebay, Amazon, etc. Dit gaat middels een API, waardoor de regels die jij instelt per product automatisch doorgevoerd worden op de kanalen.

De voordelen op een rij

De voordelen van Channable zijn aanzienlijk en schelen marketeers veel tijd (handwerk) en is nauwkeurig. Enkele voordelen zijn zo:

  • Jouw advertenties zijn altijd up-to-date. Zo voorkom je dat klanten op pagina’s komen met niet leverbare producten. 
  • De kwaliteit en de effectiviteit van de productfeed wordt verhoogd, wat zorgt voor meer omzet.
  • Veel advertenties worden automatisch op de verschillende platformen geadverteerd. Dat is efficiënt en bespaart veel tijd.
  • Je hebt de mogelijkheid om data vanuit verschillende platformen te importeren, zoals Google Analytics. Koppel deze data aan bepaalde regels in jouw feed, waardoor je nog effectiever kan adverteren.
  • Een Nederlandse Support-afdeling, welke samen jouw webshop laat groeien.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?