113% meer omzet via Google Ads
Great Hair Extensions is zeker geen nieuwe speler in de online wereld van hair extensions, zo heeft het merk ook zijn eigen label extensions en toebehoren. Toen we het oude Google Ads account van Great Hair Extensions overnamen was er al een ding gauw duidelijk; een sterk verouderde structuur in Google Ads, waarbij advertentiegroepen soms bestonden uit slechts een enkel zoekwoord. Tijd voor verandering.
Zo richtten we de Customer Journey van Great Hair Extensions opnieuw in. Hierbij werd natuurlijk rekening gehouden met de automatiseringen in Google Ads. Op deze manier worden de campagnes constant aangestuurd op een specifieke ROAS van 1000%, waarbij elke geïnvesteerde euro dus 10 euro omzet moet opleveren.
163%
meer sessies op de website
113%
meer rendement
29%
verhoogd conversiepercentage
Slimmere Google Ads-campagnestructuur
Great Hair Extensions heeft grofweg gezegd twee online doelgroepen; professionals (waaronder voornamelijk kappers) en particulieren. Met het verschil in doelgroepen wordt slim rekening gehouden. Zo is er onderzocht hoe de zakelijke doelgroep te overtuigen is en dat deze voornamelijk de website bezoeken via de Search-campagnes.
De particulier bezoekt de website voornamelijk via Google Shopping, waarbij ze direct landen op een specifieke extension of tool. Hierbij is het van belang dat de producten in Shopping op het juiste niveau vertoond worden. Zo worden de verschillende productfeeds gemanaged via Channable, waarbij extra labels en kenmerken werden toegevoegd voor een zo hoog mogelijk vertoningspercentage. ProductHero wordt gebruikt als CSS-partner, waardoor de biedkracht in Google wordt verhoogd.
En nu?
Aangezien Google de activiteiten via het advertentiekanaal voor steeds meer zaken automatiseert, neemt de invloed van handmatige aanpassingen steeds meer af. De impact van aanpassingen wordt zo steeds kleiner, maar des te belangrijker is het om de campagnes op de rails te houden. Toch zijn er op nog veel andere plekken waar het verschil gemaakt kan worden.
Toch zijn er nog genoeg kansen! Zo gaan we aan de slag met CRO, het verkopen op Marketplaces en de inrichting van een Customer Data Platform. Hierbij wordt de Customer Journey uniek wordt ingericht op basis van de interesses en gedrag van een potentiële klant.