Media Doctors

Logo media doctors wit

Google SEA - Search Engine Advertising (SEA)

Google SEA zorgt ervoor dat jij bovenaan komt te staan met jouw website. Hierdoor blijf jij de concurrentie voor. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ook bovenaan staan met jouw website door SEA?

Onder Search Engine Advertising (SEA) verstaan wij het betaald adverteren op zoekmachines. Hierbij richten we ons vooral op Google. Geld spenderen aan Google SEA is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk uit dat budget haalt? Daar gaan wij jou bij helpen! Wij gaan kijken naar de beste oplossing voor jouw bedrijf. Zo zorgen wij ervoor dat jij voorop gaat lopen! Het mooie aan zoekmachine adverteren is dat het vrijwel direct resultaat kan oplevert.

Onze SEA succesverhalen

Hoe werkt Google SEA?

Via SEA kun je je richten op specifieke trefwoorden en ervoor zorgen dat je advertentie verschijnt telkens als iemand naar die term zoekt. Dit helpt niet alleen om nieuwe bezoekers naar je site te brengen, maar ook om je naamsbekendheid te vergroten. Immers, als mensen je advertentie zien telkens als ze naar een bepaalde term zoeken, gaan ze die term associëren met je merk. En daarom is SEA zo’n belangrijk onderdeel van online marketing en perfect te gebruiken voor het promoten van je webshop of website.

Google SEA

Waarom Google SEA inzetten?

Google Ads is een geweldige manier om mensen te bereiken die al geïnteresseerd zijn in wat je verkoopt. Met de juiste zoekwoorden en advertentieteksten kun je op het juiste moment en op de juiste plaats aanwezig zijn. Iemand die op je Google Ads advertentie klikt is al geïnteresseerd in datgene waarvoor je adverteert.  Door SEA kan je direct bovenaan komen in de zoekresultaten van een zoekmachine. Zo kan je tegen betaling direct een groot publiek bereiken. Met de juiste SEA strategie kan je jouw potentiële doelgroep in de gehele funnel aanspreken en  naar jouw website leiden. De resultaten hiervan kun je duidelijk meten vanuit de ads beheer omgeving. Zo kan je precies zien hoeveel je uitgeeft en wat het heeft opgeleverd. Je maakt alleen kosten als de zoeker daadwerkelijk klikt op je advertentie. Daarnaast heb je altijd controle over je budget en kan je zelf instellen hoeveel je uit wilt geven voor een campagne. 

Wil jij weten hoe we met SEA jouw bedrijf willen laten groeien? Kom in contact! Onze SEA-specialist bespreekt het graag met je.

Vraag vrijblijvend een SEA Audit aan

Verschillende vormen van Google SEA

Er zijn verschillende mogelijkheden voor je advertenties met Google SEA. Ieder heeft zijn eigen manier om jouw doelgroep te bereiken, waarbij je onderscheidt kan maken in de doelstelling van de campagne. Daarom lopen we ze allemaal graag eventjes met je langs: 

Search Engine Advertising

Dit is het adverteren in het zoeknetwerk van Google. Op basis van de zoekintentie per zoekwoord, het doel van jouw organisatie en de kosten richten wij jouw search-campagne in en wordt jouw organisatie gevonden door de juiste doelgroep. Met deze vorm van Google SEA kunnen wij jouw product of dienst gericht wegzetten naar de gewenste doelgroep.

Google Ads - Display

Oftewel Display Advertising. Dit is het adverteren in het displaynetwerk van Google. Wij maken banners voor jouw organisatie die aansluiten op jouw doelgroep. Deze banners worden getoont op websites waar jouw doelgroep te vinden is. Door constant aanwezig te zijn met Google SEA middels display advertising, zorgen wij ervoor dat jouw merk/bedrijf Top-of-mind blijft bij jouw doelgroep. 

Google Ads - Remarketing

Een remarketing-campagne wordt gemaakt op basis van je website bezoeken. Zo kunnen wij recente bezoekers opnieuw bereiken met de juiste boodschap en trekken wij jouw potentiële klant steeds verder naar jouw organisatie. Ook deze vorm van Google SEA heeft het doel Top-of-mind te blijven bij jouw doelgroep. 

Google Shopping-advertenties

Google Shopping maakt het nog makkelijker voor jouw doelgroep om jouw producten online aan te schaffen. Na een zoekopdracht krijgen zij gelijk jouw producten te zien. Deze kunnen ook gemakkelijk besteld worden. Door gebruik te maken van de juiste tools zorgen wij voor veel vertoningen, klikken en dus omzet.

Google SEA shopping

Google Ads vs Microsoft Ads

Windows computers gebruiken nu al standaard Microsoft Edge. Dit zorgt ervoor dat Microsoft Advertising bij steeds meer gebruikers de standaard zoekmachine wordt. Nog steeds is Google veruit de grootste zoekmachine, maar verliest ook terrein door onder andere Microsoft. Daarom kan het voor jouw organisatie interessant zijn om op Microsoft Advertising te adverteren en je niet te beperken tot Google.

SEA en SEO

SEA en SEO (Search Engine Optimization) vormen samen een krachtige combinatie in online marketing, waarbij SEA directe zichtbaarheid en snelle resultaten biedt door middel van advertenties bovenaan de zoekresultaten, terwijl zoekmachine optimalisatie zich richt op duurzame, organische groei door het verbeteren van de website en inhoud voor langdurige zichtbaarheid in zoekmachines. Deze aanpak zorgt voor een evenwichtige strategie die zowel de korte-termijn doelstellingen via betaalde advertenties als de lange-termijn doelen via organische zoekresultaten ondersteunt, wat essentieel is voor een succesvolle en omvattende online aanwezigheid.

Sturen op conversies door meetbare campagnes

Wanneer Google SEA ingezet wordt, is het cruciaal om een meetbare website te hebben. Het nauwkeurig meten van de prestaties van je advertenties stelt je in staat om het succes van je campagnes te evalueren en de ROI (Return on Investment) te bepalen. Dit omvat het tracken van conversies, het analyseren van het verkeer, en het begrijpen van gebruikersgedrag op je site. Met deze inzichten kun je je SEA-strategie verfijnen, de effectiviteit van je advertenties verbeteren en zorgen voor een optimale allocatie van je marketingbudget. Een meetbare website is de sleutel tot het aantal conversies te maximaliseren. Hierdoor bespaar je niet alleen geldt, maar behaal je ook betere resultaten. 

Media Doctors als jouw Google Ads-expert

Deze verschillende vormen van marketing via de zoekmachines vraagt constante monitoring en eventuele bijsturing. Door middel van de data die wij binnenkrijgen zijn wij elke week bezig met de optimalisatie van jouw SEA-campagnes. Als SEA specialisten zijn wij op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. Met deze kennis zijn wij altijd bereidt om samen te sparren en zo tot de beste oplossing te komen voor jouw organisatie. Zo kunnen wij je altijd uitleggen wat we doen, met welke gedachte en natuurlijk wat het jou oplevert.

Wil jij je bedrijf laten groeien met SEA?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Ontdek meer online marketing diensten

Search Engine Optimization (SEO)

Aan de hand van SEO verhoog je organische posities in Google. We investeren daarom in goede content, linkbuilding en de techniek van je website om op lange termijn vindbaar te zijn én te blijven.

Meer informatie

Social Media Advertising

Met Social Media Advertising zijn wij in staat om op een kosteneffectieve en doeltreffende manier specifieke doelgroepen aan te spreken. Op deze manier bereiken wij jouw sale-, lead- of branding doelstellingen.

Meer informatie

E-mailmarketing

Je hoort het vaak: Data is goud! Je hebt de gegevens van je klanten, je mailt ze met informatie, maar je mails worden niet of nauwelijks gelezen. Wij zorgen ervoor dat jouw mails eruit springen

Meer informatie

Call Tracking

Met call tracking is het mogelijk om statistieken van jouw inkomende telefoonverkeer te achterhalen naar aanleiding van jouw marketingcampagnes.


Meer informatie

Marketplaces

Jij kan ook jouw product onder de aandacht brengen op bijvoorbeeld Amazon, Bol.com of Marktplaats. Adverteren op online marketplaces resulteert in meer online verkoop én dus meer omzet.

Meer informatie

Conversion Rate Optimization (CRO)

Je marketingcampagnes draaien goed en je website trekt veel bezoekers. Echter is dit niet terug te zien in het rendement. Het aantal aanvragen of verkopen valt namelijk tegen. Dat is een gemiste kans.

Meer informatie