Media Doctors

Logo media doctors wit

Be Inhouse

Klant

Be Inhouse

Focus

Het verbeteren van de online verkoop van kwalitatief behang.

Resultaat

Elk kwartaal een omzetgroei van minimaal 20%.

Organische vertoningen (YoY)

+400%

Organische klikken (YoY)

+850%

Omzetgroei uit SEA en SEO (YoY)

+750%

Be Inhouse is een toonaangevende webshop in kwalitatief behang van verschillende merken. Het verkopen van kwalitatief behang gaat niet zonder een bijzondere klantervaring, iets wat bij Be Inhouse dan ook hoog in het vaandel staat. 

De webshop draaide al meerdere campagnes op het gebied van SEA en was actief bezig met SEO-activiteiten, maar het gewenste effect bleef uit. 

Via een event stuitte eigenaar Bram op Pim, waarna Be Inhouse met Media Doctors in zee ging. Sinds november 2021 was het tijd voor actie.

Bottom-up aanpak

Be Inhouse is een jong bedrijf, met de daarbij behorende middelen. Daarom kozen we bij Be Inhouse om een bottom-up aanpak te gebruiken: Een omgekeerde aanpak van het see-think-do-care model. We bewandelden dus niet de gebruikelijke stappen van het model, maar draaiden het model om. We begonnen onderin de funnel, waarbij we richtten op personen die dicht bij een aankoop zaten. Deze manier levert de snelste omzet tegen lage kosten, wat vervolgens weer ruimte geeft om verder te investeren in online marketingactiviteiten. Wanneer de onderkant van de funnel goed ingericht is is het de tijd om op te schalen.

Zodoende namen we eerst het Google Ads-account onderhanden. Deze was wat verouderd ingericht en voldeed niet aan de nieuwste ontwikkelingen in het SEA-landschap. Al kort na de nieuwe inrichting was het effect zichtbaar. Lagere klikprijzen, meer vertoningen en belangrijk: meer omzet met behoud van de ROI. 

In mei 2022 is de omzet uit Google Ads 400% meer dan de gehele omzet in het laatste kwartaal van 2021. 

Kort na de nieuwe inrichting van Google Ads zijn we gestart met SEO-werkzaamheden. Ook hier richten we ons op keywords die het dichtst bij de conversie lagen. Vergeleken met eind 2021 zijn de organische vertoningen in oktober 2022 gestegen met 400% én de bijbehorende klikken met ruim 850%. 

Gedreven aanpak

De samenwerking tussen Be Inhouse en Media Doctors is gedreven en enthousiast! Samen willen we keer op keer nieuwe doelen behalen. 

“Een geweldige service en een enorm gedreven team. Waarbij de gekozen aanpak in mijn ogen een sterk onderbouwde, goede en logische keuze is geweest!

Media Doctors geeft mij als klant elke dag het gevoel dat ze tot het uiterste willen gaan om de resultaten te behalen. Ze zijn snel en betrokken. Een échte aanrader!”

Bram – Eigenaar Be Inhouse

We stoppen niet bij het continu creëren van verkeer naar de webshop toe, maar proberen we samen ook het conversieratio te verhogen. Na een analyse van de webshop, de concurrerende markt en de merkbelofte van Be Inhouse werd er geconcludeerd dat de personalisatie op de webshop verbeterd kan worden. Naast de conversieratio optimalisatie pakken we langzaam ook andere kanalen (zoals Pinterest) – uit hogere punten in de funnel – op. Op deze manier voeren we de werkzaamheden voor Be Inhouse op en gaan we samen voor continue verbetering van het resultaat.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Andere succesverhalen

Magazijnenverkoop.nl 

Een gemiddelde maandelijkse groei van 61,5% in de afgelopen 5 maanden