Case
Brouwersnös
Verhogen van de naamsbekendheid
Groot bereik tegen relatief lage kosten
Zeg je speciaal bierbrouwerij in Groenlo, dan zeg je Brouwersnös! Alderbastend mooi bier. Gebrouwen in Groenlo, geliefd in de regio. Geserveerd in eigen restaurant en verkrijgbaar bij de nodige winkeliers.
Brouwersnös wilde zijn naamsbekendheid vergroten in heel Oost-Nederland. Het merk stond al stevig op de kaart in de regio Groenlo. Maar het doel was duidelijk: een breder publiek bereiken. Meer mensen kennis laten maken met Brouwersnös. De herkenning vergroten. En uiteindelijk de verkoop verhogen.
Een marktonderzoek via enquêtes onder bijna 500 mensen. Dat is waar we mee begonnen. En waaruit bleek dat de naamsbekendheid van Brouwersnös buiten Groenlo aanzienlijk lager lag. De reden dat we ons eerst richtten op het vergroten van de naamsbekendheid.
Met advertenties op Instagram, Facebook, YouTube en het Google Display Netwerk bereikten we een breder publiek. En de sfeervolle video’s en beelden die we lieten produceren? Die versterkten het merkverhaal.
Door consistent te adverteren en remarketingcampagnes in te zetten, vergrootten we de herkenning en betrokkenheid bij de doelgroep.
Het resultaat? We bereikten in deze campagne een half miljoen mensen in Oost-Nederland. En dat in twee maanden tijd. Met slechts €0,015 per vertoning. En een interactie percentage van 26%.
Een groot bereik, veel betrokkenheid en opvallend lage kosten. Alderbastend mooi toch!?
We bouwen verder aan het succes van Brouwersnös! Met hyperlocal advertenties wijzen we mensen naar verkooppunten in de buurt. We lanceren campagnes om unieke seizoensgebonden bieren te introduceren. En zetten gerichte omzetcampagnes in die eerder interacties benutten. Zo vergroten we de merkbekendheid én stimuleren we de verkoop.
Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dan is dat vaak ook zo. Geen zorgen. We begrijpen je uitdagingen en sparren graag over hoe je deze kunt aanpakken.