Case
Fuente
E-commerce groei via B2C-webshop
161% meer online omzet
Fuente is een Nederlands haarverzorgingsmerk dat luxe en duurzame producten levert aan zowel de B2B- als B2C-markt. Het merk staat bekend om zijn hoogwaardige en innovatieve benadering van haarverzorging.
Fuente is een gevestigde naam in de B2B-markt. In de B2C-markt zagen zij kansen om de omzet te vergroten via de webshop. Ze wilden consumenten gericht bereiken met een schaalbare aanpak. En dat zonder concessie te doen aan de premium merkbeleving. Dat werd onze uitdaging.
We ontwikkelden een datagedreven omnichannel strategie met een sterke focus op social-first campagnes. Door de juiste content op het juiste moment te tonen via platformen zoals Meta en TikTok, bereikten we de doelgroep op een inspirerende en effectieve manier.
Google Ads zette we in voor het afvangen van gerichte, generieke zoektermen. En met attributiemodel TripleWhale analyseerden en optimaliseerden we alle kanalen real-time. Tegelijkertijd werd de webshop doorlopend verbeterd om de klantreis te stroomlijnen en conversies te verhogen.
Het resultaat? Een omzetgroei van 161% via de B2C-webshop. Meer verkeer. Hogere conversies. En een sterke binding met de consument.
Een efficiënte aanpak die zorgde voor een verbeterde performance en verhoogde zichtbaarheid, dus.
De groei van Fuente is net begonnen. Stap voor stap pakken we kansen. Naast de focus op e-commerce hebben we ook een leadgeneratie strategie voor de B2B-markt geïntroduceerd, waarmee we verder gaan bouwen. Tegelijkertijd versterken we onze B2C e-commerce strategie met nieuwe brandcampagnes en voortdurende optimalisaties, gestuurd door waardevolle data.
Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dan is dat vaak ook zo. Geen zorgen. We begrijpen je uitdagingen en sparren graag over hoe je deze kunt aanpakken.