E-mailmarketing

Meer verkeer naar jouw website, het verhogen van het aantal aankopen of meer loyale klanten genereren? E-mailmarketing is een krachtig kanaal. Dagelijks ontvangen we een enorme hoeveelheid aan acties, nieuwsbrieven en een tal van andere soorten e-mail in onze inbox. E-mailmarketing is namelijk een goede manier om jouw doelgroep snel en doelgericht te bereiken. 

Door e-mailmarketing op een goede manier in te zetten creëer je nieuwe klanten en haal je meer uit je huidige klanten.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een marketingactiviteit waarbij je gebruikt maak van e-mails. Je gebruikt deze e-mails voor een tal van mogelijkheden, zoals het genereren van meer omzet of leads, het verhogen van de klantloyaliteit of als communicatiemiddel met jouw doelgroep. De content verschilt van nieuwsbrieven met promoties tot aan updates waarvan jij wilt dat jouw doelgroep ze zien. 

Waarom e-mailmarketing inzetten?

Er zitten meerdere voordelen aan het gebruiken van e-mailmarketing in jouw customer journey:

E-mailmarketing kan naadloos worden gebruikt met andere marketingactiviteiten, zoals Search Engine Advertising, Search Engine Optimization of Social Media Advertising. Op deze manier kun je jouw potentiële of huidige klant tijdens de gehele customer journey bereiken met jouw bedrijf, merk of product. 

De kracht van relevantie

Het succes van een e-mailmarketingcampagne hangt af van de relevantie. Dat gaat verder dan alleen het kiezen van de juiste dag en tijdstip voor het verzenden van e-mails. E-mails moeten namelijk aansluiten op de behoefte van individuele ontvangers. Wanneer personen uit de doelgroep jouw mails niet als relevant ervaren, dan is de kans op conversie erg klein. 

Het creëren van relevantie in mailings kan op basis van data. In de basis is het handig om mails persoonlijk in te steken, NAW-gegevens zijn dan van belang. Maar op het gebied van content kunnen we nog veel meer data gebruiken, zoals de bestelgeschiedenis van personen, de gemiddelde orderwaarde, favoriete merken of het tonen van de producten uit een verlaten winkelwagen. 

Succesvolle e-mailmarketing

Wij zorgen ervoor dat jouw mails, tussen al die mails die je klanten ontvangen van anderen, eruit springen. De mails moeten relevant zijn voor je doelgroep en echt meerwaarde bieden. Daarnaast wil het oog ook wat, dus zorgen we dat de mail op elke device er strak en verzorgd uitziet door een strak template te ontwikkelen. 

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Ontdek meer online marketing diensten

Search Engine Advertising (SEA)

Onder Search Engine Advertising (SEA) verstaan wij het betaald adverteren op zoekmachines. Hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk uit dat budget haalt? Daar gaan wij jou bij helpen.

Meer informatie

Search Engine Optimization (SEO)

Aan de hand van SEO verhoog je organische posities in Google. We investeren daarom in goede content, linkbuilding en de techniek van je website om op lange termijn vindbaar te zijn én te blijven.

Meer informatie

Social Media Advertising

Met Social Media Advertising zijn wij in staat om op een kosteneffectieve en doeltreffende manier specifieke doelgroepen aan te spreken. Op deze manier bereiken wij jouw sale-, lead- of branding doelstellingen.

Meer informatie

Call Tracking

Met call tracking is het mogelijk om statistieken van jouw inkomende telefoonverkeer te achterhalen naar aanleiding van jouw marketingcampagnes.

Meer informatie

Marketplaces

Jij kan ook jouw product onder de aandacht brengen op bijvoorbeeld Amazon, Bol.com of Marktplaats. Adverteren op online marketplaces resulteert in meer online verkoop én dus meer omzet.

Meer informatie

Conversion Rate Optimization (CRO)

Je marketingcampagnes draaien goed en je website trekt veel bezoekers. Echter is dit niet terug te zien in het rendement. Het aantal aanvragen of verkopen valt namelijk tegen. Dat is een gemiste kans.

Meer informatie