Pinterest adverteren

Pinterest is het grootste inspiratie social mediaplatform van dit moment. Met ruim 3,5 miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 81% vrouwelijk is, is het platform uitermate geschikt voor jouw branding. 77% van de gebruikers ontdekt via het platform nieuwe producten op merken. Daardoor biedt het adverteren op Pinterest kansen voor jouw bedrijf. 

Pinterest omschrijft het adverteren op hun platform als: “Niet storen. Maar inspireren.”, waarbij het doel ban Pinterest is om gebruikers niet te storen met advertenties tijdens hun gebruikerservaring. Advertenties sluiten daarom ook naadloos aan op de organische content van het platform, wat resulteert in extreem waardevolle leads en conversies. Hierdoor kan het adverteren op Pinterest voor jouw bedrijf heel interessant zijn.

De voordelen van adverteren op Pinterest

Pinterest is een visueel platform dat vol staat met inspiratie voor interieur, kleding, sport, DIY-tips, voeding, kunst, etc. Het overgrote deel van de gebruikers is vrouw en gebruikt het platform om inspiratie op te doen voor aankopen die later plaats vinden. Zo kan er vanuit zowel organische pins als betaalde pins kan er doorgeklikt worden naar een achterliggende website of webshop. Naast dat het platform inspireert, activeert het ook jouw doelgroep.

Een groot voordeel van adverteren op Pinterest is dat je kan targetten op demografische gegevens, zoektermen en interesses om jouw doelgroep te definiëren. Uniek aan Pinterest is dat je kan adverteren op zoektermen, wat bij geen ander social mediaplatform kan. Dit is mogelijk doordat gebruikers van Pinterest veelal zoeken naar specifieke inspiratiebeelden. Iemand die op zoek is naar inspiratie voor behang in de slaapkamer zoekt dan bijvoorbeeld op: ‘wallpaper bedroom’. Wanneer jij op deze term adverteert, komt jouw advertentie tussen de organische resultaten te staan. Het is van belang dat jouw advertentie hier naadloos op aansluit, zo onderbreek je de gebruikerservaring niet. Wanneer iemand geïnteresseerd is in jouw pin kunnen ze vervolgens  doorklikken naar jouw website of webshop. De kans op waardevolle leads of daadwerkelijke conversie is hierdoor erg groot. Meer dan 98% van de gebruikers op Pinterest probeert wel eens iets uit via het platform. 

Bij het creëren van advertenties voor Pinterest is het dus belangrijk dat er een goede balans is tussen het maken van een pin en het maken van een advertentie. Het gebruik van content speelt een grote rol. We helpen je graag bij het vinden van deze balans, zodat jouw advertentie het uiteindelijke doel bereikt.

Pinterest adverteren uitbesteden

Om te adverteren op Pinterest is het belangrijk dat je alle ins en outs van het platform kent. Wij begrijpen de gebruikerservaring, kruipen in het hoofd van jouw doelgroep en creëren op basis van dit krachtige advertenties. Gedurende de campagne blijven we optimaliseren om het vooropgestelde doel te behalen of zelfs te overtreffen. 

Mogelijkheden

Waarbij je op andere social mediaplatformen veel verschillende mogelijkheden hebt qua de vorm van adverteren, ziet het er bij Pinterest veelal hetzelfde uit. Adverteer met een standaard pin, video, carrousel of een verzameling van pins. De combinatie van het soort content en het doel is waar de focus op ligt. Pinterest biedt de volgende doeleinden om op te adverteren:

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Ontdek meer social media advertising diensten

Facebook adverteren

Facebook is een van de grootste social media platformen van dit moment. De uitgebreide targetting mogelijkheden van Facebook adverteren zorgen ervoor dat we efficiënt jouw doelgroep bereiken.


Meer informatie

Instagram adverteren

Instagram is een platform waardoor veel merken groot zijn geworden. Op basis van interactie en interesse weergeeft Instagram berichten en advertenties. Hierdoor weet je zeker dat jouw advertenties relevante gebruikers bereiken.

Meer informatie

LinkedIn adverteren

LinkedIn is het social media platform voor professionals om hun netwerk te verbreden. Adverteren op LinkedIn is hierdoor interessant voor het werven van personeel of het bereiken van jouw B2B doelgroep.


Meer informatie

TikTok adverteren

TikTok is het snelt groeiende social media platform van dit moment. Het unieke maar zeer effectieve algoritme zorgt ervoor dat je met adverteren op TikTok waardevolle leads en conversies genereert.


Meer informatie