Home Diensten Online marketing Social Media Advertising TikTok adverteren
TikTok adverteren

TikTok is het hardst groeiende social media platform van dit moment. Met hun unieke algoritme bereiken zij dagelijks ruim 1 miljoen actieve gebruikers. Het adverteren op TikTok is nog vrij nieuw doordat de app pas sinds 2017 bestaat. Voor veel mensen is het platform nog onbekend en denken veel mensen dat er alleen jonge gebruikers actief zijn. Toch is 70% van de gebruikers op TikTok tussen de 18 en 35 jaar, ouder dan je wellicht zou verwachten. Hierdoor is de kans groot dat ook jouw doelgroep te vinden is op TikTok.
De voordelen van adverteren op TikTok
TikTok is een video-only platform. Content creators op TikTok creëren ludieke, informatieve maar vooral vermakelijke korte video’s. Bijzonder aan TikTok is dat de gebruikerservaring bij het openen van de app direct begint en pas stopt als je de app sluit. Bij het openen van de app kom je namelijk op de For You page, hier zie je direct video’s of advertenties die interessant zijn voor jou. Deze pagina is bepalend voor het grote succes van de app. Het algoritme van TikTok is namelijk zo goed dat de app haar gebruikers op korte termijn leert kennen en je direct video’s te zien krijgt die aansluiten op jouw interesses. De doorlopende experiance en het sterke algoritme zorgen ervoor dat jij zo uren aan het scrollen bent in de app.
Gebruikers zijn dus bijna dagelijks en een lange tijd actief op de app. Ook de engagement rate van TikTok ligt vele male hoger dan bij andere social media platformen. De engagement rate op TikTok is 29% terwijl dit op het concurrerende platform Instagram slechts 5% is. Genoeg redenen dus om te adverteren op TikTok.
Het grootste voordeel van adverteren op TikTok is dat jouw advertenties de gebruikerservaring niet onderbreken. Het is daarom belangrijk dat jij niet een advertentie creëert maar een TikTok video creëert en hiermee adverteert. Uiteraard moet de content wel aansluiten op jouw doel. We helpen je graag bij het vinden van de juiste balans tussen het creëren van een TikTok video en advertentie.
TikTok adverteren uitbesteden
Adverteren op TikTok is nog niet zover gevorderd als bijvoorbeeld adverteren op Facebook en Instagram. De targetting mogelijkheden zijn minder uitgebreid. Zo kun je in Nederland bijvoorbeeld nog niet op een specifieke locatie targetten behalve op het hele land. Wel is het algoritme zo goed dat jouw advertentie alleen laten zien word aan mensen die echt geïnteresseerd zijn. Dit in combinatie met het hoge interactie percentage op de advertenties zorgt ervoor dat adverteren op TikTok erg succesvol is.

Mogelijkheden van adverteren op TikTok
TikTok heeft drie verschillende vormen van adverteren. De eerste is In-Feed video advertentie. Deze advertentie zien gebruikers tijdens het scrollen op de For-You page. Het is dus belangrijk dat deze content aanvoelt als een normale TikTok video, zo onderbreek je de gebruikerservaring niet. Vanuit deze advertentie is het mogelijk om via een button door te gaan naar jouw landingspagina of TikTok account.
De tweede vorm van adverteren is een Brand Takeover. Met deze vorm van adverteren trek je direct de aandacht van de gebruiker. Bij het openen van de app is jouw advertentie direct zichtbaar. De advertentie mag maximaal vijf seconden duren. Het voordeel van deze advertentie is dat er maar een merk per dag in een bepaalde categorie kan adverteren. Je hebt dus geen concurrentie op de dag dat jij een Brand Takeover doet.
De laatste vorm van adverteren is TopView advertentie. Deze advertentie is vergelijkbaar met een Brand Takeover en de In-Feed advertentie. Het is de eerste video die iemand ziet bij het openen van de app. Echter is de content van de advertentie hetzelfde als die van een In-Feed advertentie.
Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
0544 76 90 07
Even contact opnemen met Gijs?
Ontdek meer social media advertising diensten
Facebook adverteren
Facebook is een van de grootste social media platformen van dit moment. De uitgebreide targetting mogelijkheden van Facebook adverteren zorgen ervoor dat we efficiënt jouw doelgroep bereiken.
Instagram adverteren
Instagram is een platform waardoor veel merken groot zijn geworden. Op basis van interactie en interesse weergeeft Instagram berichten en advertenties. Hierdoor weet je zeker dat jouw advertenties relevante gebruikers bereiken.
LinkedIn adverteren
LinkedIn is het social media platform voor professionals om hun netwerk te verbreden. Adverteren op LinkedIn is hierdoor interessant voor het werven van personeel of het bereiken van jouw B2B doelgroep.
Meer informatie
Pinterest adverteren
Pinterest advertenties zorgen ervoor dat jij op een efficiënte manier jouw doelgroep bereikt. De advertenties zijn op een natuurlijke manier zichtbaar in de feed van jouw doelgroep.