Home E-mailmarketing uitbesteden
E-mailmarketing uitbesteden
Met het uitbesteden van e-mailmarketing profiteer je van krachtige strategieën die je doelgroep aanspreken. E-mailmarketing maakt het mogelijk klanten te binden aan jouw bedrijf, waardoor jij de concurrentie voor blijft.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Wil jij groeien door het uitbesteden van
E-mailmarketing?
Als bedrijf wil je graag jouw boodschap zo goed mogelijk overbrengen aan je doelgroep. Een effectieve manier om dit te doen is via e-mail marketing. Je kunt dit helemaal zelf doen, maar het uitbesteden van e-mail marketing kan veel voordelen bieden. Wij weten als geen ander hoe we e-mailmarketing in moeten zetten om nieuwe klanten te creëren en meer uit huidige klanten te halen.
Wat levert e-mailmarketing uitbesteden op?
- Hogere klantbetrokkenheid
- Hogere merkbekendheid
- Hoge Return On Investment
- Meer website bezoekers
- Meer omzet
- Meetbare resultaten
Voordelen van E-mailmarketing uitbesteden
Kosten en tijdsbesparing
Door het uitbesteden van e-mailmarketing kun je kosten en tijd besparen, omdat je geen mensen hoeft aan te nemen en dure tools aan hoeft te schaffen. Daarnaast scheelt het veel tijd, omdat onze specialisten al veel ervaring hebben met e-mailmarketing en de tools die daarvoor gebruikt worden.
Expertise en ervaring
Wij hebben de kennis en ervaring om effectieve e-mailcampagnes op te zetten en uit te voeren. We weten hoe de juiste doelgroep bereikt moet worden, hoe een creatieve campagne eruit moet zien en hoe we data in kunnen zetten om resultaten te verbeteren.
Gepersonaliseerde e-mailmarketing
Het uitbesteden van e-mailmarketing aan ons heeft als voordeel dat wij ervaring hebben met tools om gepersonaliseerde e-mails te versturen naar grote groepen mensen. Dit doen wij op basis van interesse, locatie en aankoopgeschiedenis. Dit zorgt voor een hogere betrokkenheid en conversieratio.
A/B testen
Een ander voordeel van het uitbesteden van e-mailmarketing aan ons, is de mogelijkheid van A/B-testen. Met dit soort testen vergelijken we twee soorten e-mails, waarna we kijken welke het beste presteert. Hiermee kunnen wij de e-mailcampagne optimaliseren, wat resulteert in een verhoging van het aantal websitebezoekers en de uiteindelijke conversies.
ROI verhoging
Het uitbesteden van E-mailmarketing levert vaak een hogere ROI op. Door onze expertise en ervaring op het gebied van e-mailmarketing kunnen we best practices toepassen om betere resultaten te behalen. Daarnaast hebben we geavanceerde tools waarmee we e-mails snel kunnen optimaliseren voor betere prestaties. Dit kan leiden tot een verhoging van het aantal leads, conversies en de omzet. Dit kan de hogere kosten van uitbesteding ruimschoots compenseren, waardoor de ROI van e-mailmarketing uitbesteden uiteindelijk hoger zal zijn dan het in-house uitvoeren van e-mailmarketing.
Wil jij weten hoe jouw bedrijf laten groeien met e-mailmarketing? Kom in contact! Onze e-mail marketeer bespreekt het graag met je.
Hoe pakken wij e-mailmarketing aan?
Stap 1: Het verzamelen van de e-mailadressen
Iedere e-mailcampagne begint met het verzamelen van e-mailadressen of het analyseren van de huidige e-mailadressen. Het kan namelijk voorkomen dat er al een mailinglijst is, maar dat deze niet optimaal benut wordt. Bedrijven hebben vaak al e-mailadressen van klanten. Om dit bestand aan te vullen kan er om een e-mailadres gevraagd worden in ruil voor een brochure of kortingscode.
Stap 2: Segmentatie van e-mailadressen
Er valt veel onderscheid te maken tussen e-mailadressen. Dit is noodzakelijk voor het maken van gepersonaliseerde e-mails. Het segmenteren van e-mailadressen kan gedaan worden op gebied van gedrag, interesses, locatie, etc. Komt iemand bijvoorbeeld vaak op de website of toont iemand enorme interesse in een bepaald product. Hier kan dan op gesegmenteerd worden, waardoor de e-mails gepersonaliseerd verstuurd kunnen worden.
Stap 3: Doelen opstellen
Heb je gemerkt dat veel websitebezoekers hun aankoop niet voltooien of zie je dat het aantal websitebezoekers afneemt? Dan is het handig om hier gerichte doelen voor op te stellen.
Stap 4: Mailflows uitdenken op basis van segmentatie
E-mail automatisering, ook wel mailflow genoemd, is het eenmalig instellen van een automatisch proces waarbij de e-mails automatisch uitgezonden worden naar de juiste personen op de juiste momenten.
Stap 5: Template en content ontwikkeling
In deze stap gaan onze content marketeers bezig met het ontwerpen van een mailtemplate en het uitwerken van content voor in de mail. Hierin wordt goed gelet op de aantrekkelijkheid van de content en hoe deze verschilt van alle reclamemails. Bij het ontwerpen van de mail en content is het belangrijk rekening te houden met de tone-of-voice en of deze overeenkomt met de tone-of-voice op de website etc.
Stap 6: Testen van de mail
Het testen van de mail is belangrijk. Hier gaat het erom dat de mail op verschillende apparaten getest wordt, zodat deze geen foutmelding geeft op één van de apparaten. Wanneer dit wel gebeurt, kan dit aangepast en voorkomen worden bij de echte mailadressen.
Stap 7: Versturen en analyseren van de resultaten
Na het versturen van mail is het belangrijk dat de e-mailcampagne en de resultaten geanalyseerd worden. Belangrijke resultaten hierin zijn het openingspercentage, conversieratio, bounce ratio en unsubscribe ratio.
Stap 8: Conversie optimalisatie op basis van de resultaten
In de laatste stap van het e-mailmarketingproces gaan we de resultaten van de e-mailcampagne meten. Om de conversie te verhogen, analyseren we elk onderdeel van de e-mailcampagne. Denk hierbij aan de onderwerpregel, inhoud en lay-out van de e-mail, de call-to-action en de landingspagina. Door middel van A/B-testen kunnen we verschillende versies van de e-mail vergelijken en de best presterende versie kiezen. Zo creëren we een zo effectief mogelijke emailcampagne.
Wij denken dat e-mailmarketing iedereen kan helpen met groeien en helpen hier graag bij. Nieuwsgierig geworden naar het uitbesteden van e-mailmarketing bij Media Doctors? Wij komen graag met je in contact!
Even contact opnemen met Gijs?
Wil jij betere resultaten door het uitbesteden van e-mailmarketing?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
0544 76 90 07
Ontdek meer online marketing diensten
Search Engine Advertising (SEA)
Onder Search Engine Advertising (SEA) verstaan wij het betaald adverteren op zoekmachines. Hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk uit dat budget haalt? Daar gaan wij jou bij helpen.
Meer informatieSearch Engine Optimization (SEO)
Aan de hand van SEO verhoog je organische posities in Google. We investeren daarom in goede content, linkbuilding en de techniek van je website om op lange termijn vindbaar te zijn én te blijven.
Meer informatieSocial Media Advertising
Met Social Media Advertising zijn wij in staat om op een kosteneffectieve en doeltreffende manier specifieke doelgroepen aan te spreken. Op deze manier bereiken wij jouw sale-, lead- of branding doelstellingen.
Call Tracking
Met call tracking is het mogelijk om statistieken van jouw inkomende telefoonverkeer te achterhalen naar aanleiding van jouw marketingcampagnes.
Marketplaces
Jij kan ook jouw product onder de aandacht brengen op bijvoorbeeld Amazon, Bol.com of Marktplaats. Adverteren op online marketplaces resulteert in meer online verkoop én dus meer omzet.
Meer informatieConversion Rate Optimization (CRO)
Je marketingcampagnes draaien goed en je website trekt veel bezoekers. Echter is dit niet terug te zien in het rendement. Het aantal aanvragen of verkopen valt namelijk tegen. Dat is een gemiste kans.
Meer informatie