Flesjewijnonline.nl is een webshop dat wijn verkoopt, what a surprise! Maar naast het verkopen van verschillende wijnen organiseert Flesjewijnonline.nl ook wijnproeverijen op locatie. Deze wijnproeverijen worden op aanvraag georganiseerd door heel Nederland. Deze case betreft een Google Ads Search Campagne die ervoor moet zorgen dat Flesjewijnonline.nl wijnproeverijen mag organiseren op locatie door heel Nederland.
De campagne
Bij het opzetten van de sea-campagne hebben wij ervoor gekozen om ‘klikken maximaliseren’ als biedstrategie toe te passen. Dit is gedaan, zodat er zoveel mogelijk data binnenkomt. Toen er uiteindelijk genoeg data waren kon de campagne gestuurd gaan worden en is de biedstrategie aangepast naar ‘Aantal conversies maximaliseren met een doel-CPA van €4,90’. Zo is een wijnproeverij altijd winstgevend, omdat je als doel instelt om maximaal €4,90 uit te geven voor een conversie. De conversie betreft hier het invullen van een aanvraagformulier voor een wijnproeverij.
Zoekwoorden
Qua zoekwoorden is er voornamelijk voor gekozen om zoekwoorden als ‘wijnproeverij op locatie’ of ‘wijnproeverij aan huis’ e.d. toe te voegen. Na een uitgebreid zoekwoordonderzoek is gebleken dat deze zoekwoorden vrij goedkoop zijn. Daarnaast zijn deze zoekwoorden ook specifiek. Doordat deze zoekwoorden goedkoop zijn en zeer relevant voor de zoeker kunnen er meer kwalitatieve kliks gerealiseerd worden binnen het budget.
Het resultaat
De campagne heeft de gehele looptijd voor €5,- per dag gelopen. De CPC (Cost per click) was gemiddeld €0,20. Zo kunnen er dus per dag om en nabij 25 klikken binnenkomen. Zo zijn er uiteindelijk veel conversies binnengekomen tegen een lage CPC. Gemiddelde kosten per conversie zijn uitgekomen op €5,82. Minimale waarde van een wijnproeverij is €180,-. Dus een ROI van 3092%. De gemiddelde kosten voor een conversie zijn dus €5,82. Dit komt dus ook bijna overeen met het doel-CPA van €4,90.