Media Doctors

Logo media doctors wit

Magazijnenverkoop.nl

case magazijnenverkoop

Klant

Magazijnenverkoop.nl

Focus

Het verhogen van de omzet in de webshop

Resultaat

Omzetstijging in de webshop

Geleverde diensten

SEA

CPC

€ 0,40

Gemiddelde conversiepercentage

2,88%

Gemiddelde maandelijkse groei in omzet

61,5%

Meubelkoning ‘Rudy van der Zande, voor al uw bankzaken en verduisteringen’; zo luidt de reclamespot. Na meer dan 50 jaar en het hebben van 27 winkels was het tijd om te stoppen op 70 jarige leeftijd. Tot hij via via oren kreeg naar E-commerce. Dit werd klein begonnen met uitsluitend verkoop via Bol.com. Al snel werd een eigen webshop opgezet. Magazijnenverkoop.nl is een webshop voor bedden, boxsprings, bedtextiel en toebehoren. Door grootschalig in te kopen, kunnen zij alles aanbieden tegen aantrekkelijke prijzen. In het gevarieerde assortiment vind je alles wat je nodig hebt voor een comfortabele nachtrust en een stijlvolle slaapkamer.

 

Op Bol.com draaide Magazijnenverkoop.nl week op week records, maar de eigen webshop stagneerde in het aantal verkopen en Magazijnenverkoop.nl kon niet voor een stijging in verkopen zorgen.

 

Rudy van der Zande – Magazijnenverkoop: “Na jarenlange ervaring in de handel hebben de jongens van Media Doctors mij toch nog verrast met een flinke omzetstijging in onze nieuwe website”

 

Gemiddeld maandelijkse groei van 61,5% in de afgelopen 5 maanden

In de zomer van 2023 zijn wij gestart met online marketing voor de webshop van Magazijenverkoop.nl. De focus lag nu echt op de webshop i.p.v. de marketplaces (Bol.com). We zijn begonnen met adverteren op Google. De prijzen van Magazijnverkoop.nl zijn aantrekkelijk ten opzichte van de concurrentie. Dus vonden we het belangrijk om dit ook te laten zien in de advertenties. We hebben een performance max campagne opgezet op uitsluitend de belangrijkste productcategorieën. Snel volgden er meerdere verkopen per dag. Na de opstart maand hebben we gemiddeld een maandelijkse groei van 61,5% behaald in de afgelopen 5 maanden.

 

We zijn bij Magazijnenverkoop.nl laag in de funnel begonnen en wilden mensen bereiken die al interesse hebben in de producten van Magazijnenverkoop.nl. Ondanks de concurrerende markt hebben we ervoor gezorgd dat de webshop van Magazijnenverkoop.nl tot nu toe elke maand groei doormaakt.

 

Actief op meerdere verkoopkanalen

Nu de webshop ook stabiele omzet binnenhaalt, naast Bol.com, hebben we Amazon toegevoegd als extra verkoopkanaal. Een mix tussen verschillende kanalen is altijd goed. Zo zorg je er namelijk voor dat je niet afhankelijk wordt van een specifiek verkoopkanaal. Dit resulteert in een duurzame groei en zo zorgen we voor risicospreiding, bijvoorbeeld als de concurrent onder je prijs gaat zitten of Google Ads die de CPC’s laat stijgen. Door middel van Channable hebben we diverse koppelingen gemaakt en de feed doorgeschoten naar Google, Bol.com & Amazon. Dankzij Channable kunnen we gemakkelijk bulk aanpassingen doen aan de productfeed en deze gemakkelijk doorschieten naar de verkoopkanalen. Zo kunnen we ook de al draaiende advertenties op Bol.com optimaliseren. Daarnaast zorgt de integratie van Channable ervoor dat de voorraad van Magazijnenverkoop.nl op alle verkoopkanalen realtime up-to-date is. 

 

Nu we de basis op alle verkoopkanalen hebben staan is het tijd om meerdere kanalen in te richten. Voor 2024 staan er alweer mooie dingen op de planning.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Andere succesverhalen