Media Doctors

Logo media doctors wit

Nerds & Company

Klant

Nerds & Company

Focus

Het verhogen van het aantal leads.

Resultaat

Behaalde doelstelling van SQL's per maand

Geleverde diensten

Time on Page

+15,92%

Nieuwe gebruikers

+61,47%

Aantal behaalde SQL's

+100%

Alweer ruim een jaar verder met elkaar. In het afgelopen jaar is er veel veranderd op het gebied van focus en hebben we samen een mooie doelstelling weten te realiseren. Met we, hebben we het over de samenwerking tussen Media Doctors en Nerds & Company. Nerds & Company levert digitale software oplossingen op maat. Denk hierbij aan webapplicaties, digitale platformen of learning experience platforms voor organisaties zoals Adidas, Remia en Nikon.

Relevante SQL’s

De jaardoelstelling was dat we samen 12 relevante online leads gingen realiseren. Een relevante lead bij Nerds is een lead waar een offerte naartoe gestuurd kan worden.

Nerds in Maatwerk Software

De markt waar Nerds & Company in fungeert, namelijk de softwaremarkt, is erg breed. Ze concurreren met andere maatwerk software leveranciers, maar ook gebruiken ze nagenoeg dezelfde zoektermen als standaard software leveranciers. Het verschil is dat maatwerk software leveranciers, zoals Nerds & Company, in eerste instantie vaak duurder zijn dan de standaard software leveranciers. De doelgroep dient dus genoeg budget te hebben voor een eerste investering in maatwerk software oplossing. Het voordeel van software op maat is daarentegen dat de kosten op de lange termijn lager zijn dan de standaard software leveranciers. 

Website als basis van succes

Maart 2022 lanceerde de nieuwe website van Nerds & Company. Deze was qua stijl en indeling anders dan de vorige website. De nieuwe website is gericht op de diensten die Nerds & Company aanbiedt, waaronder UX Design, Prototyping en Design research. Al deze diensten vallen onder verschillende pilaren. Ontdekken, Ontwerpen, Bouwen en Verbeteren. Op basis van deze pilaren hebben wij uiteindelijk campagnes aangemaakt in Google Ads

“Wat doen jullie precies?”

Al snel kwamen we erachter dat deze campagnes weinig tot geen resultaat behaalden. We zijn samen met Nerds & Company gaan brainstormen en kwamen tot de conclusie dat veel van deze diensten niet goed aansloegen op de zoekintentie van de doelgroep. De doelgroep zoekt namelijk niet specifiek op een bepaalde dienst, maar meer op de oplossing waar deze dienst een onderdeel van is. Denk bijvoorbeeld aan een maatwerk webapplicatie als oplossing, waarbij Design research een onderdeel is van de oplossing. ‘Hoe maken jullie deze specifieke oplossing concreet?’ was een vraag die hen erg aan het denken heeft gezet. Samen hebben we gezocht naar een concreet antwoord op deze vraag. 

Aanpak

Aan de hand van deze informatie hebben wij een uitgebreid zoekwoordonderzoek uitgevoerd, waarbij de focus lag op verschillende maatwerk software oplossingen. Uiteindelijk hebben we samen met Nerds & Company gekeken naar de juiste prioritering en hebben we op basis daarvan een planning gemaakt voor het schrijven van de nieuwe pagina’s.

Deze basis hadden we in juni 2022 staan. Deze nieuwe pagina’s hebben we doorvertaald naar verschillende campagnes in Google Ads. Denk hierbij aan search, display en performance max campagnes. Ook hebben we nog verschillende campagnes gedraaid op social media. Deze campagnes waren zowel gericht op de lower-funnel als middle-funnel. Er kwamen veel leads binnen, maar door de breedte van de softwaremarkt was het lastig om enkel relevante leads binnen te halen.

100% score

De doelstelling was 12 relevante leads binnen een jaar. Uiteindelijk hebben we, na de periode met het live zetten van de nieuwe website en van het testen, aanpassen en optimaliseren van de campagnes, de doelstelling binnen een tijdsbestek van 6 maanden samen weten te realiseren. 

Blik op de toekomst

De samenwerking met Nerds & Company is een doorlopend proces. Momenteel zijn we nog steeds bezig met het genereren van online leads en proberen steeds meer irrelevante leads eruit te filteren. Daarnaast willen we nog meer de focus leggen op de lower-funnel en dus de naamsbekendheid van Nerds & Company vergroten. Ook hebben we samen een nieuwe doelstelling gemaakt voor 2023, namelijk 100% groei t.o.v. het afgelopen jaar.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Andere succesverhalen

Magazijnenverkoop.nl 

Een gemiddelde maandelijkse groei van 61,5% in de afgelopen 5 maanden