Media Doctors

Logo media doctors wit

Progé

header-case-proge-slimme-bouw-oplossingen

Klant

Progé

Focus

Het krijgen van meer telefonische leads

Resultaat

711% groei door inzet van online marketing

Geleverde diensten

SEA

Websitesessies

+233%

Conversieratio via paid search

+14%

Telefonische aanvragen

+711%

De bouwpartner maakte nog geen gebruik van online marketing, terwijl hier grote kansen liggen! Maar hoe krijgen we die telefonische aanvragen nou via het internet? Dat is ons gelukt!

711% meer telefonische leads door de inzet van online marketing

Progé is al meer dan 30 jaar een innovatieve partner op het gebied van productie en toelevering van kant en klaar producten voor de bouw, zoals dagkant aftimmering, vensterbanken, stelkozijnen, leidingkokers, plinten en gevelbekleding. Progé is een bekende speler in de markt, maar blijft telkens op zoek naar naar nieuwe bedrijven die zich met hen willen verbinden. De bouwpartner maakte nog geen gebruik van online marketing, terwijl hier grote kansen liggen!

“Maar… hoe krijgen we die telefonische aanvragen nou via het internet?”, was de vraag.

Aanwezig zijn, daar waar kenners op zoeken

Omdat Progé zich begeeft in de zakelijke markt besloten we uitgedachte Google Ads-campagnes te draaien. Google kent natuurlijk zowel zakelijke als particuliere zoekers en daarom was het bepalen van de juiste zoektermen een enorm belangrijke stap tijdens de opbouw van de campagnes.

Waar zoekt een bouwprofessional op? Waar zoekt een particulier op? En in welke fase van de klantreis begeeft zich de zoekintentie? Zijn ze op zoek naar meer informatie of willen ze direct een bestelling doen per telefoon, mail of contactformulier?

Bellen, bellen en nog meer bellen

Het doel van de campagnes was duidelijk: het krijgen van telefonische leads. Zo werd de klantreis opgedeeld in verschillende fases, waarbij de content was afgestemd op de zoekintentie van de potentiële lead.

In de eerste fases was de insteek informatief, maar hoe verder in het traject, hoe commerciëler en overtuigender de boodschappen werden. Daarbij werd slim gebruik gemaakt van zowel data als beïnvloedingsprincipes van Cialdini.

Het resultaat van de campagne mag er dan ook zijn. Binnen 2 maanden wisten we al 711% meer telefonische leads te generen door de inzet van online marketing. Het leuke is dat we nog steeds data aan het verzamelen zijn waarmee we straks nog verder kunnen gaan optimaliseren. We zijn pas net begonnen!

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Andere succesverhalen

Magazijnenverkoop.nl 

Een gemiddelde maandelijkse groei van 61,5% in de afgelopen 5 maanden