Media Doctors

Seesing Flex

header-case-seesingflex-ggd

Klant

Seesing Flex

Focus

Het slim bereiken van een specifieke doelgroep

Resultaat

Een boven benchmark behaalde conversieratio tegen lage kosten

Vaccinatie- en testlocaties in de Achterhoek gaan sluiten.

Waarbij we eerder kampten met grote werkeloosheid, hebben we nu te maken met een groot tekort op de arbeidsmarkt. Seesing Flex ontzorgt aan de ene kant klanten door voor hen op zoek te gaan naar passend personeel en ondersteunt aan de andere kant werkzoekenden bij het vinden van hun volgende uitdaging. Of je nou op zoek bent naar een baan in de bouw, retail of zorg, Seesing Flex heeft de vacatures ervoor. Maar hoe vind je deze variatie aan werkzoekenden?

Door de coronapandemie openden er door heel Nederland vaccinatie- en testlocaties. Gelukkig liep het aantal besmettingen terug met als gevolg dat er verschillende locaties konden sluiten. Het nadeel hiervan was dat veel mensen hun baan zouden verliezen. Seesing Flex zag een kans om deze mensen te bereiken voordat de locaties gingen sluiten en het aanbod aan vacatures aan hen te tonen.

De GGD belemmerde ons in deze campagne, welke aangaf aan dat wij deze mensen niet direct mochten bereiken. Hoe gaan we zonder het benoemen van de GGD-locatie toch deze doelgroep bereiken en omzetten in waardevolle leads?

Een slimme campagne voor de werving van nieuwe kandidaten

De doelgroep is vrij specifiek, want werk je op een van de locaties in de Achterhoek, dan zijn we op zoek naar jou. De uitdaging zat in het aanspreken van deze doelgroep zonder direct te benoemen dat het gaat om hun GGD vaccinatie- of testlocatie. 

Door gebruik te maken van Facebook Advertising konden we deze doelgroep heel nauwkeurig targeten op basis van locatie. We zochten uit welke locaties precies gingen sluiten, selecteerden deze en sloten alles rondom de locatie uit. Daarnaast voegden we een regel toe dan een persoon voor een gelangere tijd op de locatie aanwezig moest zijn, zo sloten we personen die gevaccineerd werden uit. We bereikten dus een hele specifieke doelgroep, wat in theorie leidt tot waardevollere conversies.

Het advertentiemateriaal bevatte sterke, duidelijke content en copy, waardoor de doelgroep getriggerd werd door de advertentie. Op deze manier was het tonen van GGD-gerelateerde content niet nodig, maar had de doelgroep snel genoeg door wat de boodschap van de campagne was.

Het resultaat

Door slim om te gaan met het advertentiemateriaal hebben we met een minimaal budget mooie resultaten behaald. De campagne heeft 6 weken gedraaid, waarmee we 3.838 unieke personen bereikt hebben. Door specifiek te targeten kwam de CPC uit op slechts €0.42. Met een conversiepercentage van ruim 2.5% heel de campagne het gewenste effect gehad!

Bereikte werknemers

3.883

Cost Per Click

€0,42

Conversieratio

2,5%

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Lenneke?

Andere succesverhalen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring op onze website krijgt.​