Case
Morssinkhof - Rymoplast
Werving en selectie: het identificeren, selecteren en aantrekken van geschikte kandidaten
Een herkenbaar en duurzaam Employer Brand
Morssinkhof – Rymoplast. Eén van Europa’s grootste producenten van hergebruikte grondstoffen. Ze verwerken post-consumer kunststofafval en schoon industrieel kunststofafval tot hoogwaardige grondstoffen. Daarnaast ondersteunen ze organisaties bij het optimaliseren van hun kunststofkringlopen door hoogwaardige gerecyclede grondstoffen voor duurzame plastic producten en verpakkingen te leveren. Dat doen ze vanuit 11 vestigingen verspreid over Europa. Zo dragen ze bij aan een schonere en duurzamere wereld.
Ondanks hun sterke reputatie in de industrie, bleek het voor Morssinkhof – Rymoplast een uitdaging om de juiste kandidaten aan te trekken. Veel potentiële kandidaten waren zich niet bewust van het bedrijf en de beschikbare vacatures. Het bedrijf had geen herkenbare en duidelijke uitstraling als werkgever, waardoor het niet genoeg opviel in de arbeidsmarkt.
Onze uitdaging: Morssinkhof – Rymoplast als aantrekkelijke werkgever op de kaart zetten en zo meer potentiële kandidaten aantrekken.
Gesprekken met werknemers van Morssinkhof – Rymoplast. Dat is waar we mee begonnen. En waardoor we inzicht kregen in het bedrijf, de cultuur en het familiegevoel. We deden aanvullend onderzoek naar de doelgroep en andere werkgevers in de regio.
De verzamelde informatie? Die gebruikten we om een creatief concept te ontwikkelen. Het concept waarmee we een sterk werkgeversmerk creëerden. Waar het beeldmerk van Morssinkhof – Rymoplast centraal staat. En zorgt voor een herkenbare en duidelijke uitstraling.
Het concept gebruikten we als basis voor recruitmentcampagnes via Social Ads. We vergrootten de zichtbaarheid, richtten ons op het overbrengen van het juiste imago en stimuleerden sollicitaties. Het doel: zorgen dat meer potentiële kandidaten het bedrijf als werkgever zien en overwegen.
Door merkcommunicatie te combineren met gerichte advertenties, konden we zowel de uitstraling van Morssinkhof- Rymoplast versterken als potentiële kandidaten direct naar de vacatures leiden.
Het resultaat? Een sterk en herkenbaar werkgeversmerk met een veelzijdig toepasbaar concept. Een concept dat Morssinkhof – Rymoplast positioneert als aantrekkelijke werkgever. Dat de zichtbaarheid van het merk vergroot. En het belangrijkst: meer sollicitanten aantrekt.
We breiden de campagnes uit naar regio’s waar veel potentiële kandidaten wonen, zodat Morssinkhof – Rymoplast nog beter zichtbaar wordt.
We versterken het concept om het werkgeversmerk uit te bouwen, zodat Morssinkhof – Rymoplast top-of-mind blijft bij de juiste doelgroep.
Daarnaast bieden we het concept in andere talen aan om internationaal talent aan te trekken en het merk in andere landen te laten groeien. Zo blijft Morssinkhof – Rymoplast als werkgever steeds beter zichtbaar, zowel lokaal als internationaal.
Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dan is dat vaak ook zo. Geen zorgen. We begrijpen je uitdagingen en sparren graag over hoe je deze kunt aanpakken.