Case
Robuuste SEA-strategie in een concurrerende en groeiende markt
Slangenboer
Marktaandeel vergroten met gelijke kosten
531% omzetgroei
Slangenboer.nl. Dé online specialist op het gebied van slangen, koppelingen en toebehoren. Voor zowel zakelijke als particuliere klanten.
Slangenboer.nl heeft grote ambities: de grootste online slangen specialist worden binnen Nederland. De huidige Google Ads campagnes leverden een stabiele omzet op. Maar hoe vergroot je het marktaandeel zonder de kosten te laten stijgen? Dat werd onze uitdaging.
Met de product bucketing strategie tilden we de Google Ads-campagnes naar een hoger niveau. Hiermee optimaliseerden we de uitgaven en haalden we maximale opbrengst uit elke advertentie.
De labelizer strategie analyseerde producten binnen de Google Ads-campagne op basis van hun wintstgevendheid en voorzag ze van een automatisch productlabel. Winstgevende producten ontvingen meer budget. En minder winstgevende producten? Die ontvingen minder budget. Waar dit toe leidde? Een hogere ROAS. Hogere conversies en lagere kosten per klik.
Het resultaat? Een toename van 1071% klikken. De conversies stegen met 519%. En mooier: De direct omzet uit SEA nam toe met maar liefst 531,43%. En dat zonder de kosten te laten stijgen.
We kiezen voor een duurzame strategie. Gericht op versterking van de marktpositie van Slangenboer.nl met branded content en het benutten van alternatieve kanalen. We vergroten de merkbekendheid en trekken meer klanten direct naar de webshop.
Hiermee bouwen we een stevige basis. Een basis voor duurzame groei. Op de lange termijn. Zonder afhankelijk te zijn van Google Ads.
Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dan is dat vaak ook zo. Geen zorgen. We begrijpen je uitdagingen en sparren graag over hoe je deze kunt aanpakken.