Media Doctors

Logo media doctors wit

Search Engine Advertising (SEA)​

Google advertenties, ook wel SEA  genoemd, zorgen ervoor dat jij bovenaan komt te staan met jouw website. Hierdoor blijf jij de concurrentie voor. 
Benieuw naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ook bovenaan staan met jouw website door SEA?

Onder Search Engine Advertising (SEA) verstaan wij het betaald adverteren op zoekmachines. Hierbij richten we ons vooral op Google. Geld spenderen aan Google SEA is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk uit dat budget haalt? Daar gaan wij jou bij helpen! Wij gaan kijken naar de beste oplossing voor jouw bedrijf. Zo zorgen wij ervoor dat jij voorop gaat lopen! Het mooie aan zoekmachine adverteren is dat het vrijwel direct resultaat kan oplevert

Onze SEA succesverhalen

Hoe werkt Google SEA?

Via SEA kun je je richten op specifieke trefwoorden en ervoor zorgen dat je advertentie verschijnt telkens als iemand naar die term zoekt. Dit helpt niet alleen om nieuwe bezoekers naar je site te brengen, maar ook om je naamsbekendheid te vergroten. Immers, als mensen je advertentie zien telkens als ze naar een bepaalde term zoeken, gaan ze die term associëren met je merk. En daarom is SEA zo’n belangrijk onderdeel van online marketing.

Google SEA

Waarom Google SEA inzetten?

Google Ads is een geweldige manier om mensen te bereiken die al geïnteresseerd zijn in wat je verkoopt. Met de juiste zoekwoorden en advertentieteksten kun je op het juiste moment en op de juiste plaats aanwezig zijn. Iemand die op je Google Ads advertentie klikt is al geïnteresseerd in datgene waarvoor je adverteert.  Door SEA kan je direct bovenaan komen in de zoekresultaten van een zoekmachine. Zo kan je tegen betaling direct een groot publiek bereiken. Met de juiste SEA strategie kan je jouw potentiële doelgroep in de gehele funnel aanspreken en  naar jouw website leiden. De resultaten hiervan kun je duidelijk meten vanuit de ads beheer omgeving. Zo kan je precies zien hoeveel je uitgeeft en wat het heeft opgeleverd. Je maakt alleen kosten als de zoeker daadwerkelijk klikt op je advertentie. Daarnaast heb je altijd controle over je budget en kan je zelf instellen hoeveel je uit wilt geven voor een campagne. 

Wil jij weten hoe we met SEA jouw bedrijf willen laten groeien? Kom in contact! Onze SEA-specialist bespreekt het graag met je.

Vraag vrijblijvend een SEA Audit aan

Verschillende vormen van Google SEA

Er zijn verschillende mogelijkheden voor je advertenties met Google SEA. Ieder heeft zijn eigen manier om jouw doelgroep te bereiken, waarbij je onderscheidt kan maken in de doelstelling van de campagne. Daarom lopen we ze allemaal graag eventjes met je langs: 

Google Ads - Search

Dit is het adverteren in het zoeknetwerk van Google. Op basis van de zoekintentie per zoekwoord, het doel van jouw organisatie en de kosten richten wij jouw Search-campagne in en wordt jouw organisatie gevonden door de juiste doelgroep.

Google Ads - Display

Oftewel Display Advertising. Dit is het adverteren in het displaynetwerk van Google. Wij maken banners voor jouw organisatie die aansluiten op jouw doelgroep. Deze banners worden getoont op websites waar jouw doelgroep te vinden is.

Google Ads - Remarketing

Een remarketing-campagne wordt gemaakt op basis van je website bezoeken. Zo kunnen wij recente bezoekers opnieuw bereiken met de juiste boodschap en trekken wij jouw potentiële klant steeds verder naar jouw organisatie.

Google Ads - Shopping

Google Shopping-campagnes maken het nog makkelijker voor jouw doelgroep om jouw producten online aan te schaffen. Na een zoekopdracht krijgen zij gelijk jouw producten te zien. Deze kunnen ook gemakkelijk besteld worden. Door gebruik te maken van de juiste tools zorgen wij voor veel vertoningen, klikken en dus omzet.

YouTube Advertising

YouTube is hot! 81% van de YouTubers is 15 tot en met 25 jaar. Zit jouw doelgroep hiertussen? Dan is adverteren op YouTube zeker interessant. Er zijn verschillende mogelijkheden, zo kunnen we meer bekendheid, verkeer naar de website en verkopen genereren.

Online marketing Almelo

Alternatieven: Google Ads vs Microsoft Advertising

Windows computers gebruiken nu al standaard Microsoft Edge. Dit zorgt ervoor dat Microsoft Advertising bij steeds meer gebruikers de standaard zoekmachine wordt. Nog steeds is Google veruit de grootste zoekmachine, maar verliest ook terrein door onder andere Microsoft. Daarom kan het voor jouw organisatie interessant zijn om op Microsoft Advertising te adverteren en je niet te beperken tot Google. 

Hoe wij met SEA je zichtbaarheid verbeteren

Stilzitten is geen optie! Zeker niet als het gaat om een SEA-campagne. Wij gaan kijken naar de verschillende oplossingen en zoeken de perfecte mix voor jouw bedrijf, zodat jouw bedrijf altijd zichtbaar is bij de juiste doelgroep op het juiste moment. Deze mix voor SEA kan op verschillende manieren binnen Google, Youtube en Microsoft.

Media Doctors als jouw SEA partner

Deze verschillende vormen van marketing via de zoekmachines vraagt constante monitoring en eventuele bijsturing. Door middel van de data die wij binnenkrijgen zijn wij elke week bezig met de optimalisatie van jouw SEA-campagnes. Als SEA specialisten zijn wij op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. Met deze kennis zijn wij altijd bereidt om samen te sparren en zo tot de beste oplossing te komen voor jouw organisatie. Zo kunnen wij je altijd uitleggen wat we doen, met welke gedachte en natuurlijk wat het jou oplevert.

Wil jij je bedrijf laten groeien met SEA?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Ontdek meer online marketing diensten

Search Engine Optimization (SEO)

Aan de hand van SEO verhoog je organische posities in Google. We investeren daarom in goede content, linkbuilding en de techniek van je website om op lange termijn vindbaar te zijn én te blijven.

Meer informatie

Social Media Advertising

Met Social Media Advertising zijn wij in staat om op een kosteneffectieve en doeltreffende manier specifieke doelgroepen aan te spreken. Op deze manier bereiken wij jouw sale-, lead- of branding doelstellingen.

Meer informatie

E-mailmarketing

Je hoort het vaak: Data is goud! Je hebt de gegevens van je klanten, je mailt ze met informatie, maar je mails worden niet of nauwelijks gelezen. Wij zorgen ervoor dat jouw mails eruit springen

Meer informatie

Call Tracking

Met call tracking is het mogelijk om statistieken van jouw inkomende telefoonverkeer te achterhalen naar aanleiding van jouw marketingcampagnes.


Meer informatie

Marketplaces

Jij kan ook jouw product onder de aandacht brengen op bijvoorbeeld Amazon, Bol.com of Marktplaats. Adverteren op online marketplaces resulteert in meer online verkoop én dus meer omzet.

Meer informatie

Conversion Rate Optimization (CRO)

Je marketingcampagnes draaien goed en je website trekt veel bezoekers. Echter is dit niet terug te zien in het rendement. Het aantal aanvragen of verkopen valt namelijk tegen. Dat is een gemiste kans.

Meer informatie