Strategie

Onze strategische diensten

Een online marketing strategie brengt je naar de top

De digitale wereld is continu in beweging, de verwachtingen zijn hoog en updates vliegen je om de oren. Een uitgedokterde online marketing strategie is de enige manier naar de online top. Onze marketing strategen zijn op de hoogte van de laatste trends en zorgen ervoor dat jij altijd vanuit de juiste strategie opereert.

Wat is een online marketing strategie?

Het formuleren van een online marketing strategie is geen gemakkelijke taak. Er zijn een veelheid van factoren waarmee rekening moet worden gehouden, zoals gegevens, organisatorische mogelijkheden, technologie, en natuurlijk het steeds veranderende online landschap. Maar met een zorgvuldige planning en uitvoering kan een online marketing strategie zeer krachtig zijn. Door de tijd te nemen om een goed afgeronde online marketing strategie te ontwikkelen, kan je als bedrijf ervoor zorgen dat je online activiteiten afgestemd zijn op je algemene doelstellingen. Bovendien kan een goed uitgevoerde online marketing strategie helpen om merkwaarde op te bouwen, verkeer naar je website krijgen en leads en verkopen te genereren. In de steeds digitaler wordende wereld van vandaag is een online marketing strategie een essentieel onderdeel van elke succesvolle organisatie.

Hoe is een online marketingplan opgebouwd?

Hoe maken wij een online marketing strategie?

We starten met een inhoudelijke sessie, waarbij we jullie het hemd van het lijf vragen. We brengen jullie ambities in kaart en maken helder waar nu de pijnpunten zitten. We voeren een 0-meting uit, want waar staan we nu eigenlijk? We stellen doelen; waar willen we over een kwartaal staan? We gaan dieper in op jouw doelgroepen en stellen samen harde en zachte KPI’s op. Zie ons als jouw strategische sparringpartner, welke ook het uitvoerende deel voor zijn rekening neemt.

Aan de hand van deze sessie(s), in combinatie met grondig marktonderzoek, schrijven onze strategen een plan. Hierin staat stap voor stap beschreven met welke middelen jij de top gaat bereiken.

Een helder model dat altijd werkt

De customer journey is opgedeeld in vier verschillende fases, waarbij we het See-Think-Do-Care model als fundering gebruiken. Het model is opgebouwd als een funnel waarbij de See en Think fase ervoor zorgen dat iemand naar de Do (conversie) fase gaat. De eerste twee fases zijn essentieel voor een potentiële klant. Ze maken kennis met jouw merk en vergelijken jouw met de concurrent. In deze fases overtuig je de nog twijfelende klant van jouw merk. Uiteindelijk komen we aan in de laatste fase, de Care fase. We zien steeds vaker wat de kracht is van een terugkerende, loyale klant. Denk in de Care fase aan loyaliteitsprogramma’s als puntensystemen om de klantwaarde te verhogen. Door bij elke fase het juiste doel, de juiste KPI’s, doelgroepen en uitingen te definiëren nemen we jouw klant mee het juiste pad op.

see-think-do-care-funnel

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Onze andere diensten

Welk middel zet je in om meer waardevolle leads, meer verkeer of meer naamsbekendheid op je website te krijgen? Ons team van specialisten zet op basis van data middelen in om het meeste uit jouw digitale kansen te halen.

Raak jouw doelgroep met prachtige beelden, krachtige video’s en pakkende teksten. Samen met onze partners zorgen wij ervoor dat jouw boodschap visueel en tekstueel volledig tot zijn recht komt.

Van jouw digitale bedrijf een datagedreven bedrijf maken. Door te evalueren, innoveren en automatiseren zorgen we voor de maximale groei van jouw bedrijf!

Even contact opnemen met Luc?