Ze is nieuwsgierig, dol op fotografie en social media en als je haar iets vraagt over Ariana Grande, weet ze het antwoord nog voordat je je vraag hebt afgemaakt. Meet Anniek: onze nieuwe social ads marketeer, die Den Haag (met haar favoriete noodlebar) verruilde voor de Achterhoek. Tijd om haar beter te leren kennen!
Anniek (26) groeide op in Hengelo, ruilde Twente in voor Den Haag, en woont nu in Groenlo. Samen met haar vriend in een ‘heel’ huis, zoals ze dat zelf noemt (Best wennen na jaren in een studentenkamer). “De cultuur is hier zó anders dan in de Randstad, maar het voelt ook wel weer fijn en vertrouwd.”
Dat ze bij ons met social ads aan de slag ging, is geen toeval. Sinds ze kon lezen zat ze al achter de computer op social media. “Mijn moeder moest me er letterlijk vandaan trekken.” Hyves-profielen pimpen met HTML, uren scrollen op Twitter en een Big Time Rush fanaccount beheren … Het zat er al vroeg in. Spoiler: ze heeft nog steeds een zwak voor die boyband. “Ik ga dit jaar met mijn vriendin naar hun reünieconcert. Echt jeugdsentiment.”
Nu houdt ze het iets rustiger online. “Vroeger deelde ik echt alles. Tot mijn geschiedenisdocent me een DM stuurde: ‘weet je dat iedereen dit kan lezen?’ “Sindsdien ben ik iets voorzichtiger.”
Vroeger wilde Anniek journalist worden. Maar nu ze een vaste relatie heeft, vindt ze het fijn om niet altijd onderweg te zijn. De nieuwsgierigheid is ze niet kwijtgeraakt en komt goed van pas in haar werk: “door veel vragen te stellen en te onderzoeken, merk ik snel wat wel en niet werkt bij klanten”.
Na een baan bij de overheid was het tijd voor meer creativiteit en snelheid. “Ik wilde een jong team, korte lijntjes en ruimte voor mijn ideeën. En dat heb ik hier helemaal gevonden.” Een goede match dus van beide kanten!
Naast werk is Anniek graag creatief bezig. Het liefst maakt ze foto’s van mooie plekjes of legt ze herinneringen vast. En als ze echt veel tijd heeft (en veel foto’s) dan maakt ze daar een fotoboek van. Geen digitale, maar zo’n eentje met geprinte foto’s en bijschriften. Waar je lekker doorheen kunt bladeren.
Ook wandelen wordt ze blij van. Vroeger over het strand in Den Haag, nu door de Achterhoekse natuur.
En oh ja, ze vergat het bijna: haar liefde voor films. En die is groot. Zo groot dat ze zich bij haar verhuizing naar de Achterhoek direct aanmeldde als vrijwilliger bij het filmhuis in Lichtenvoorde!
Waar je haar ’s nachts voor wakker mag maken? Japanse ramen noodles. “Vooral die van Ramen Ohashi in Den Haag… daar mag je me echt altijd voor wakker maken.” Muzikaal houdt ze voornamelijk van rock en R&B. En Ariana Grande. “Die is er per ongeluk tussengekomen, maar nu ben ik echt fan. Vraag me iets over haar, en ik weet het.” Volgens Anniek komt deze fascinatie door de enorm sterke branding. “Ik vind het echt gaaf om te zien hoe alles aan haar klopt: haar stijl, de visuals, de muziek, de social presence. Alles is zó goed doorgevoerd.”
Klinkt goed Anniek. We beloven je alleen wakker te maken voor ramen noodles… en dat we je Ariana Grande-facts met plezier aanhoren!
Welkom Anniek! Leuk dat je er bent!
Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dan is dat vaak ook zo. Geen zorgen. We begrijpen je uitdagingen en sparren graag over hoe je deze kunt aanpakken.