Media Doctors

01
05

Strategie

De digitale wereld ligt vol met kansen, dat weet jij ook. Maar wat nodig is om online succes te behalen, daar weet je waarschijnlijk wat minder van. Geen probleem! Wij weten daar juist wel van van. Laten we daarom samen voor online succes gaan.

Heb je een (digitaal) probleem, zie jij een online kans of wil je nét dat stapje extra zetten om online nog succesvoller te zijn? Bij ons zit je goed!

Lees meer

Digitale strategie uit de Achterhoek

Werken vanuit een digitale, uitgedokterde strategie, is onmisbaar als je het aan ons vraagt. Bij Media Doctors ligt een digitale strategie altijd aan de basis van online succes. Wat er dan nodig is om dat online succes te bereiken is afhankelijk van het doel van het project. Zie het als een behandelplan!

Waar gaan we voor? Moet er eerst een nieuwe huisstijl worden ontwikkeld, of ligt een nieuwe website, webshop of app aan de basis van online succes? En als we een schitterende, krachtige website, shop of app hebben, hoe bereiken we dan jouw doelgroep? En hoe zorgen voor waardevolle leads, conversies of terugkerende bezoekers?

Inderdaad, een sterke digitale strategie is onmisbaar. Dat kunnen we niet alleen. Nee, de inbreng van jouw organisatie is onmisbaar. Zo gaan we echt samen voor online succes.

Online succes behalen

Wat houdt zo’n digitale strategie dan precies in? Simpel gezegd is deze digitale strategie het stappenplan om online succes te kunnen bereiken. We starten met een goede inhoudelijke sessie, waarbij we het hemd van je lijf vragen. Wat zijn bijvoorbeeld de bedrijfsdoelen en waarom moet jouw potentiële klant bij jou komen en niet bij jouw concurrent?

 

Nadat we deze input van jullie organisatie hebben kunnen we verder van start. We voeren een 0-meting uit, want waar staan we nu eigenlijk? We stellen doelen; waar willen we nou over een kwartaal staan? We gaan dieper in op jouw doelgroepen en stellen samen harde en zachte KPI’s op. Zie ons als jouw strategische digitale sparringpartner, welke ook het uitvoerende deel voor zijn rekening neemt.

Laat je doelgroep het juiste pad bewandelen

Bij ons is elke strategie maatwerk. Waarom? Omdat jouw bedrijf, product en doelgroep ook uniek is! We kunnen geen online succes behalen als we de doelgroep niet het juist pad laten bewandelen. Een goed uitgedachte customer journey is hierbij van groot belang.

De customer journey is opgedeeld in vier verschillende fases, waarbij we het See-Think-Do-Care model als fundering gebruiken. Je herkent het wel: Je wilt schoenen kopen, maar je weet nog niet welke. Je bent oriënterende, kortom je begeeft je in de eerste fase. Je bent dan veel gevoeliger voor informatieve uitingen dan wanneer je je begeeft in de fase waar je al precies weet wat jij wilt, dan gelden er namelijk andere regels! Door bij elke fase het juiste doel, de juiste KPI’s, doelgroepen en uitingen te definiëren nemen we jouw klant mee het juiste pad op.

Het raamwerk voor online succes is ontwikkeld!

Wij zijn een onderdeel van jouw organisatie.

Samen doelen bereiken, daar worden wij blij van! Zie ons niet als zomaar een bureau, maar de marketingafdeling van jouw organisatie. Het leuke is: wij werken graag intern!