Het bijhouden van conversies is noodzakelijk voor een goed functionerende website. Tag Managent maakt het mogelijk te kiezen conversies, welke voor jouw bedrijf belangrijk zijn, bij te houden. Hierdoor is het inzichtelijke waar jouw bedrijf moet optimaliseren.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Wil jij het aantal conversies zien stijgen door Tag Management?
Het toevoegen van een chatfunctie, een remarketing tag uit Google Ads, de remarketingpixel van Facebook of software als Hotjar aan de broncode van jouw website; wij snappen dat het toevoegen van marketing tools niet voor iedereen business as usual is. Het fijne is dat is wij dit perfect voor jullie kunnen uitvoeren door de inzet van Google Tag Manager zorgen wij ervoor dat jouw tag management op orde is.
Wat is een tag?
Tags zijn kleine stukjes code die op een website geplaatst worden om gegevens te verzamelen of om functionaliteit te bieden. Veel voorkomende soorten tags zijn web analytics tags, marketing tags, en reclame tags. Tags worden vaak handmatig beheerd, wat tijdrovend en foutgevoelig kan zijn. Tag management systemen kunnen helpen om tag management taken te automatiseren en de efficiëntie van het tag management te verbeteren.
Wat is tag management?
Wat kan je met een tag manager?
Veel tag management systemen bieden integraties met populaire web analytics en marketing tools, zodat je gemakkelijk gegevens van je getagde website kunt verzamelen en analyseren. Zo kan je bijvoorbeeld Google Analytics of Hotjar eenvoudig inmplementeren in je website met een tag manager. Dus als je een manier zoekt om het tag beheer op je website te stroomlijnen, is een goed tag management systeem zeker een flinke tijdbesparing.
Eenvoudig tag management via Google Tag Manager
Met behulp van Google Tag Manager kun je eenvoudig zelf scripts van marketingtools aan je website toevoegen. Hierdoor krijg jij meer inzicht in het gedrag van jouw websitebezoekers. Het systeem van Google Tag Manager werkt volgens het instellen van triggers en tags, waarmee je elke gebeurtenis of element op een website meetbaar kan maken. Vervolgens kun je deze gebeurtenissen weer als statistieken bekijken in Google Analytics en in onze real time dashboards.
De voordelen van Google Tag Manager
Google Tag Manager biedt veel mogelijkheden in het meten van variabelen. Zo kan je klikken op telefoonnummers, e-mailadressen, uitgaande linkjes en losse pagina’s meten van je website. Dit kan ook in Google Analytics, maar Google Tag Manager geeft ons meer mogelijkheden. We kunnen bijvoorbeeld bepaalde scrolldieptes, velden in een formulier, klikken op een playbutton of zelfs productgegevens van orders meten. Dit gaat veel verder dan de mogelijkheden in enkel Google Analytics.
Bijkomend voordeel van Google Tag Manager is dat je er geen developer meer voor nodig hebt. Wanneer de basisinrichting van Google Tag Manager staat, kun je zelf eenvoudig verschillende scripts aan je website toevoegen. Hierdoor heb je zelf de controle en ben je heel flexibel.
Jouw website slim meetbaar door tag management
Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
… of even bellen!
0544 76 90 07
Even contact opnemen met Ebbe?
Ontdek meer data diensten
Analytics
Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten is dan van groot belang.
Dashboarding
De resultaten en prestaties van jouw marketingcampagnes zijn vaak niet zichtbaar. Het liefst zou jij natuurlijk een overzicht willen zien van de belangrijkste trends en cijfers omtrent jouw marketingactiviteiten. Dat kan!
Marketing Automation
De afgelopen periode heb jij flink geïnvesteerd om van jouw website een echte leadgenerator te maken. Toch lukt het niet direct om deze leads om te zetten in daadwerkelijke sales en valt het conversiepercentage tegen. Tijd voor marketing automation!
Meer informatieAI marketing
Onze specialisten kijken dagelijks naar de ontwikkelingen omtrent AI marketing, om jou te helpen met de voordelen van deze baanbrekende technologie. Ontdek hoe we je kunnen helpen je bedrijf te laten groeien door AI in je marketingstrategie te implementeren.
Meer informatieCustomer Data Platform
Een customer data platform (CDP) is een tool waarmee bedrijven klantgegevens kunnen verzamelen, organiseren en analyseren vanuit verschillende bronnen. Het biedt je een geünificeerd beeld van klantinformatie voor personalisatie.
Meer informatieAI marketing
Onze specialisten kijken dagelijks naar de ontwikkelingen omtrent AI marketing, om jou te helpen met de voordelen van deze baanbrekende technologie. Ontdek hoe we je kunnen helpen je bedrijf te laten groeien door AI in je marketingstrategie te implementeren.
Meer informatieCustomer Data Platform
Een customer data platform (CDP) is een tool waarmee bedrijven klantgegevens kunnen verzamelen, organiseren en analyseren vanuit verschillende bronnen. Het biedt je een geünificeerd beeld van klantinformatie voor personalisatie.
Meer informatie