Tegenwoordig zijn er veel bedrijven die willen opvallen, iets wat jij ook wil. Merkactivatie kan ervoor zorgen dat jij opvalt tussen de concurrenten.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Jouw bedrijf onderscheiden door
Merkactivatie?
Het is tegenwoordig steeds lastiger om je als bedrijf te onderscheiden door de grote hoeveelheden informatie die jouw doelgroep online te zien krijgt. Je wilt als bedrijf graag opvallen en de interactie zoeken met je klant. Maar hoe doe je dit? Wij leggen je graag uit hoe merkactivatie hieraan kan bijdragen voor je onderneming.
Wat is merkactivatie (brand activation)?
Merk marketing bij lancering van product of bedrijf?
Er komt veel bij kijken bij het opzetten van je merk. Merkactivatie campagnes staan niet in één middag, maar dienen groots te worden aangepakt. Je wilt namelijk jouw doelgroep verrassen en inspireren met jouw merk. Daar komt veel bij kijken, het inspireren van jouw doelgroep begint namelijk met het ademen van jouw merk door onze specialisten.
Wil jij weten hoe we met merkactivatie je bedrijf willen laten groeien? Kom in contact! We bespreken het graag met je.
Enkele merkactivatie voorbeelden
Waar moet je aan denken bij het merk activatie campagnes? Er zijn tal van verschillende merkactivatie voorbeelden beschikbaar, op groot en klein niveau. Amstel is zo een goed voorbeeld. Zij verbinden graag hun naam aan evenementen. Het merk staat niet alleen bekend als bier, maar ook als een ster in merkactivatie. Het jaarlijkse evenement “Vrienden van Amstel” trekt zo elk jaar duizenden bezoekers, die het biermerk gaan associëren met alles wat leuk en gezellig is. Daarnaast verbindt Amstel haar merk ook aan de Amstel Gold Race, waarbij ze naast een grote wielerronde ook voor de recreatieve fietser een parcours uiteteenzetten. Na afloop worden de deelnemers getrakteerd op bier van Amstel, wat de associatie met het merk bij wielrenners op een positieve manier bevorderd.
Het koppelen van jouw merk aan iets groots is niet altijd nodig om succesvol te zijn. Een sterke campagne kan ook vanuit het eigen merk online – via social – weggezet worden, bijvoorbeeld in de tijd van corona. Nike is één van die merken. De Air Max had een opfrisbeurt nodig. Maar nu de mensen thuis zaten, kon Nike de fans niet op dezelfde manier samenbrengen als in het verleden. Daarom wendden zij zich tot de sociale media en AR. Zij vroegen de fans om hun eigen ontwerpen voor de volgende serie Air Max sneakers in te zenden. Vervolgens gebruikten zij AR om die ontwerpen tot leven te brengen Het stelde Nike in staat relevant te blijven in een tijd waarin zo veel andere merken het moeilijk hadden.
Hoe bepaal jij jouw merkactivatie (brand activation) strategie?
Hoe maak je een activatieplan?
Met merkactivatie jouw bedrijf laten groeien?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
… of even bellen!
0544 76 90 07