Media Doctors

TikTok adverteren uitbesteden

Wil jij groeien door TikTok adverteren uit te besteden? TikTok biedt veel mogelijkheden aan krachtige targetingmogelijkheden om jouw doelgroep effectief te bereiken. Laat ons jou helpen!

Ook aanwezig zijn onder jouw doelgroep door TikTok adverteren uitbesteden?

TikTok is het hardst groeiende social media platform van dit moment. Met hun unieke algoritme bereiken zij dagelijks ruim 1 miljoen actieve gebruikers. Het adverteren op TikTok is nog vrij nieuw doordat de app pas sinds 2017 bestaat. Veel mensen is het platform en denken veel mensen dat er alleen jonge gebruikers actief zijn. Toch is 70% van de gebruikers op TikTok tussen de 18 en 35 jaar, ouder dan je wellicht zou verwachten. Hierdoor is de kans groot dat ook jouw doelgroep te vinden is op TikTok.

De voordelen van adverteren op TikTok

TikTok is een video-only platform, wat een uitzondering is vergeleken met de andere social media advertising kanalen. Content creators op TikTok creëren ludieke, informatieve maar vooral vermakelijke korte video’s. Bijzonder aan TikTok is dat de gebruikerservaring bij het openen van de app direct begint en pas stopt als je de app sluit. Bij het openen van de app kom je namelijk op de For You page, hier zie je direct video’s of advertenties die interessant zijn voor jou. Deze pagina is bepalend voor het grote succes van de app. Het algoritme van TikTok is namelijk zo goed dat de app haar gebruikers op korte termijn leert kennen en je direct video’s te zien krijgt die aansluiten op jouw interesses. De doorlopende experience en het sterke algoritme zorgen ervoor dat jij zo uren aan het scrollen bent in de app.

Gebruikers zijn dus bijna dagelijks en een lange tijd actief op de app. Ook de engagement rate van TikTok ligt vele male hoger dan bij andere social media platformen. De engagement rate op TikTok is 29% terwijl dit op het concurrerende platform Instagram slechts 5% is. Genoeg redenen dus om TikTok adverteren uit te besteden.

Het grootste voordeel van adverteren op TikTok is dat jouw advertenties de gebruikerservaring niet onderbreken. Het is daarom belangrijk dat jij niet een advertentie creëert maar een TikTok video creëert en hiermee adverteert. Uiteraard moet de content wel aansluiten op jouw doel. We helpen je graag bij het vinden van de juiste balans tussen het creëren van een TikTok video en advertentie.

TikTok adverteren uitbesteden

Adverteren op TikTok is nog niet zover gevorderd als bijvoorbeeld adverteren op Facebook en Instagram. Het algoritme zo goed dat jouw advertentie alleen laten zien word aan mensen die echt geïnteresseerd zijn. Dit in combinatie met het hoge interactie percentage op de advertenties zorgt ervoor dat adverteren op TikTok erg succesvol is.

borrelen-met-team-cubanos

Mogelijkheden van TikTok ads

TikTok heeft drie verschillende vormen van adverteren. De eerste is In-Feed video advertentie. Deze advertentie zien gebruikers tijdens het scrollen op de For-You page. Het is dus belangrijk dat deze content aanvoelt als een normale TikTok video, zo onderbreek je de gebruikerservaring niet. Vanuit deze advertentie is het mogelijk om via een button door te gaan naar jouw landingspagina of TikTok account.

De tweede vorm van adverteren is een Brand Takeover. Met deze vorm van adverteren trek je direct de aandacht van de gebruiker. Bij het openen van de app is jouw advertentie direct zichtbaar. De advertentie mag maximaal vijf seconden duren. Het voordeel van deze advertentie is dat er maar een merk per dag in een bepaalde categorie kan adverteren. Je hebt dus geen concurrentie op de dag dat jij een Brand Takeover doet.

De laatste vorm van adverteren is TopView advertentie. Deze advertentie is vergelijkbaar met een Brand Takeover en de In-Feed advertentie. Het is de eerste video die iemand ziet bij het openen van de app. Echter is de content van de advertentie hetzelfde als die van een In-Feed advertentie. 

Doelgroep targeting bij adverteren via TikTok

Op TikTok zijn er uitgebreide targetingmogelijkheden beschikbaar waarmee we advertenties kunnen richten op specifieke doelgroepen. Wanneer je overweegt om TikTok adverteren uit te besteden, wordt het cruciaal om deze targetingopties te begrijpen. Een aantal van deze mogelijkheden zijn:

  1. Demografische targeting: We kunnen jouw doelgroep selecteren op basis van demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht en locatie. Dit stelt ons in staat om advertenties te tonen aan gebruikers binnen specifieke leeftijdsgroepen, geslachten of geografische gebieden die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw merk, product en/of dienst.

  2. Interessegerichte targeting: TikTok biedt mogelijkheden om gebruikers te targeten op basis van hun interesses en voorkeuren. We kunnen jouw doelgroep definiëren op basis van categorieën zoals lifestyle, entertainment, sport, mode en meer.

  3. Gedragsgerichte targeting: Deze targetingoptie stelt ons in staat om gebruikers te targeten op basis van hun online gedrag en activiteiten binnen de app. Dit kan bijvoorbeeld het gedrag omvatten dat gebruikers vertonen tijdens het bekijken van video’s, interactie met bepaalde content of deelname aan specifieke uitdagingen en trends.

  4. Aangepaste doelgroepen: Daarnaast kunnen we ook ook aangepaste doelgroepen maken op basis van jouw eigen klantgegevens, zoals e-maillijsten of websitebezoekers. Hierdoor kunnen we de advertenties tonen aan gebruikers die al interactie hebben gehad met jouw merk of producten.

Waarom TikTok uitbesteden aan Media Doctors?

Bij Media Doctors begrijpen we de complexiteit van TikTok-adverteren en staan we klaar om jouw campagnes naar nieuwe hoogten te tillen. Ons team van specialisten zorgt voor aantrekkelijke content die inspeelt op de laatste trends en targetingopties. We evalueren voortdurend jouw campagnes en optimaliseren waar nodig om jouw doelstellingen te bereiken.

Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Gijs?

Ontdek meer social media advertising diensten

Facebook adverteren

Facebook is een van de grootste social media platformen van dit moment. De uitgebreide targetting mogelijkheden van Facebook adverteren zorgen ervoor dat we efficiënt jouw doelgroep bereiken.

Meer informatie

Instagram adverteren

Instagram is een platform waardoor veel merken groot zijn geworden. Op basis van interactie en interesse weergeeft Instagram berichten en advertenties. Hierdoor weet je zeker dat jouw advertenties relevante gebruikers bereiken.

Meer informatie

LinkedIn adverteren

LinkedIn is het social media platform voor professionals om hun netwerk te verbreden. Adverteren op LinkedIn is hierdoor interessant voor het werven van personeel of het bereiken van jouw B2B doelgroep.


Meer informatie

Pinterest adverteren

Pinterest advertenties zorgen ervoor dat jij op een efficiënte manier jouw doelgroep bereikt. De advertenties zijn op een natuurlijke manier zichtbaar in de feed van jouw doelgroep.

Meer informatie