Media Doctors

Logo media doctors wit

Conversie Optimalisatie

Heeft jouw website een laag rendement terwijl het aantal bezoekers hoog ligt? Als je geen conversies meer wil mislopen is het noodzakelijk dat er conversie optimalisatie wordt toegepast op jouw website. 

Wil jij een hoger rendement door het toepassen van Conversie Optimalisatie?

Je marketingcampagnes draaien goed en je website trekt veel bezoekers. Echter is dit niet terug te zien in het rendement. Het aantal aanvragen of verkopen valt namelijk tegen. Dat is een gemiste kans. Potentiële kopers op je website moeten namelijk zo eenvoudig mogelijk door het hele aankoopproces begeleid worden, van de eerste landingspagina tot aan het contactformulier of de bestelling. Hierbij is de usability en gebruiksvriendelijkheid van je website heel belangrijk. Door conversie optimalisatie zorg je uiteindelijk voor meer online verkoop. Daarom is conversie optimalisatie een cruciaal onderdeel voor het slagen van jouw online marketing.

Onze conversie optimalisatie succesverhalen

Wat is conversie optimalisatie?

Eigenlijk probeer je het aantal conversies op je website te maximaliseren. Dit doe je uiteindelijk door je website gebruiksvriendelijker te maken. Het is belangrijk dat je website aansluit op je doelgroep en dat er nagedacht is over alle mogelijke barrières van de doelgroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe de bezoekers door je website navigeren, of de structuur van de website duidelijk is, en of er voldoende call-to-action buttons aanwezig zijn.

Naast het hebben van veel websiteverkeer door de inzet van SEO, is het minstens zo belangrijk dat een groot deel van deze personen converteert, dit vergt effectieve conversie optimalisatie tips om het maximale potentieel te bereiken. Een goed conversiepercentage draagt op een hele effectieve manier aan bij het halen van jouw doelstellingen.

Hoe werkt conversie optimalisatie?

Wanneer de basis goed staat gaan we aan de slag met het optimaliseren van de website. Voor het verhogen van het conversieratio. Het is hierbij van belang om duidelijke SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdgebonden) doelstellingen en hypotheses op te stellen. Zo kunnen we naderhand kijken of een aanpassing in jouw website daadwerkelijk het gewenste resultaat heeft opgeleverd.​

Experimenteren om jouw conversieratio te optimaliseren

We starten de conversie optimalisatie met het analyseren van jouw website op quick wins. Hierbij worden punten geadviseerd die gemakkelijk en snel doorgevoerd kunnen worden en die snel zorgen voor een hoger conversie ratio van de website, zoals de website snelheid en veiligheid. 

Daarna gaan we kijken naar de content van de pagina’s op je website. Voldoet deze aan de verwachting/behoefte van jouw doelgroep? Als dit niet het geval is, zal dit veranderd moeten worden om het conversieratio te verhogen door het aanbrengen van verbeteringen zoals het optimaliseren van het contactformulier. Voordat de content veranderd is zullen we samen met jou doelen opstellen, zodat we een stip op de horizon hebben en hier samen naar toe kunnen werken, rekening houdend met de gebruiker en het conversietraject. 

Na het opstellen van deze doelen en hypotheses implementeren we verschillende software op de website, zodat we het gedrag van de huidige bezoekers kunnen meten. We krijgen inzicht in het gedrag van jouw website bezoekers. Middels A/B tests en de inzet van verschillende tools, kunnen we door heatmaps zien hoe ver potentiële klanten scrollen op de website, waar ze op geklikt hebben en hoe we de conversie kunnen verhogen door aanpassingen in de funnel. Op basis van het gemeten data, in bijvoorbeeld Hotjar en Google Analytics, optimaliseren wij jouw webshop of website.

De optimalisatie ronde eindigt vanzelfsprekend met een nieuwe ronde aan experimenten waarbij we de vooropgestelde hypotheses testen. Is er een significante stijgin in het aantal leads en sales te zien? Mooi! Zo niet, dan gaan we weer verder met optimaliseren en het verbeteren van de funnel om de conversie te maximaliseren.

Wij helpen je graag bij jou conversie optimalisatie strategie

Met conversie optimalisatie analyseren we alle pagina’s van jouw webshop. CRO resulteert uiteindelijk in een gebruiksvriendelijke website, waar meer conversie plaatsvindt en dus een hogere ROI (Return of investment) heeft. Wij helpen jou graag verder bij het optimaliseren voor jouw bedrijf!

Wil jij dat jouw website of webshop meer converteert?

Je kunt ook altijd een mail sturen naar
info@mediadoctors.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!

… of even bellen!
0544 76 90 07

Even contact opnemen met Pim?

Ontdek meer online marketing diensten

Search Engine Advertising (SEA)

Onder Search Engine Advertising (SEA) verstaan wij het betaald adverteren op zoekmachines. Hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk uit dat budget haalt? Daar gaan wij jou bij helpen.

Meer informatie

Search Engine Optimization (SEO)

Aan de hand van SEO verhoog je organische posities in Google. We investeren daarom in goede content, linkbuilding en de techniek van je website om op lange termijn vindbaar te zijn én te blijven.

Meer informatie

Social Media Advertising

Met Social Media Advertising zijn wij in staat om op een kosteneffectieve en doeltreffende manier specifieke doelgroepen aan te spreken. Op deze manier bereiken wij jouw sale-, lead- of branding doelstellingen.

Meer informatie

E-mailmarketing

Je hoort het vaak: Data is goud! Je hebt de gegevens van je klanten, je mailt ze met informatie, maar je mails worden niet of nauwelijks gelezen. Wij zorgen ervoor dat jouw mails eruit springen

Meer informatie

Call Tracking

Met call tracking is het mogelijk om statistieken van jouw inkomende telefoonverkeer te achterhalen naar aanleiding van jouw marketingcampagnes.


Meer informatie

Marketplaces

Jij kan ook jouw product onder de aandacht brengen op bijvoorbeeld Amazon, Bol.com of Marktplaats. Adverteren op online marketplaces resulteert in meer online verkoop én dus meer omzet.

Meer informatie