Online marketing, zonder het bijhouden van belangrijke gegevens via Analytics, zorgt ervoor dat jouw bedrijf slechte resultaten behaalt. Door het inzetten van Analytics zorg je ervoor dat jij weet waar je moet optimaliseren, met winstverhoging als gevolg.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Hulp nodig met het bijhouden van belangrijke gegevens?
Meten is weten, gissen is missen. Data vormt bij ons de basis voor goede marketingplannen, maar ook tijdens het optimaliseren van campagnes maken onze marketeers keuzes op basis van data. Het hebben van inzichten in marketingkanalen en jouw website is dan van groot belang. Met de implementatie van Google Analytics krijgen wij deze inzichten!
Google Analytics als bron van data
Met Google Analytics krijgen wij onder andere inzicht in:
- Prestaties van webpagina’s;
- Gedrag van jouw websitebezoekers;
- Het aantal behaalde conversies;
- De verkeersbronnen naar jouw website toe;
- Het verschil tussen apparaten ten opzichte van het website gebruik.
Op basis van deze informatie kunnen wij verschillende zaken gaan analyseren. Bijvoorbeeld: Waarom blijven personen op de ene pagina langer hangen dan bij de andere? Welke kanalen zorgen voor een verhoogd conversiepercentage? En wanneer haken personen juist af?
Op basis van deze informatie maken wij het gedrag op de website inzichtelijk en zijn wij in staat om dit terug te vertalen naar online campagnes. Is het bouncepercentage van een bezoeker namelijk erg laag en voert de websitebezoeker de acties uit die jij als doelen hebt bepaalt? Dan is dit een teken dat jouw campagne goed aanslaat, maar dit kan natuurlijk ook andersom het geval zijn. Daarom is het belangrijk dat deze informatie inzichtelijk is.
Het analyseren van deze waardevolle data geeft concrete actiepunten voor het optimaliseren van campagnes, maar ook van jouw website.
Hoe maken wij jouw website meetbaar?
Wij snappen dat het lastig kan zijn om je website zelf meetbaar te maken. Voor onze klanten maken wij gebruik van een Google Analytics implementatie via Google Tag Manager, waar wij ook doelstellingen en belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken. Dit kan een harde conversie als een aankoop in de webshop zijn, maar ook een wat zachtere conversie als het lezen van een blog.
Alle verzamelde data uit Google Analytics verzamelen wij in een live, realtime dashboard. Vanuit hier kunnen we concrete optimalisaties voor campagnes en jouw website uitvoeren. Daarnaast komen wij graag dit dashboard met jullie bespreken, zodat we altijd op een lijn zitten.
Nieuwsgierig wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
… of even bellen!
0544 76 90 07