Home Diensten Online marketing E-mailmarketing
E-mailmarketing
Als klanten eenmaal bekend zijn met jouw bedrijf, is het belangrijk ze te binden aan jouw merk. E-mailmarketing is hier het juiste middel voor. Door het regelmatig versturen van e-mails naar jouw klantenbestand, blijft jouw bedrijf Top of Mind bij jouw doelgroep.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Wil jij klanten binden aan jouw bedrijf door de inzet van E-mailmarketing?
Meer verkeer naar jouw website, het verhogen van het aantal aankopen of meer loyale klanten genereren? E-mailmarketing is een krachtig kanaal. Dagelijks ontvangen we een enorme hoeveelheid aan acties, nieuwsbrieven en een tal van andere soorten e-mail in onze inbox. E-mailmarketing is namelijk een goede manier om jouw doelgroep snel en doelgericht te bereiken.
Door e-mailmarketing op een goede manier in te zetten creëer je nieuwe klanten en haal je meer uit je huidige klanten.
Wat is e-mailmarketing?
E-mailmarketing is een marketingactiviteit waarbij je gebruikt maak van e-mails. Je gebruikt deze e-mails voor een tal van mogelijkheden, zoals het genereren van meer omzet of leads, het verhogen van de klantloyaliteit of als communicatiemiddel met jouw doelgroep. De content verschilt van nieuwsbrieven met promoties tot aan updates waarvan jij wilt dat jouw doelgroep ze zien.
Wil jij weten hoe jouw bedrijf laten groeien met e-mailmarketing? Kom in contact! Onze e-mail marketeer bespreekt het graag met je.
Waarom e-mailmarketing inzetten?
Er zitten meerdere voordelen aan het gebruiken van e-mailmarketing in jouw customer journey:
Het bereikt je doelgroep op een gerichte manier
Een van de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing is dat je relevante informatie over je ontvangers kunt verzamelen. Dit betekent dat je sterk gepersonaliseerde e-mails kunt sturen die zijn afgestemd op hun individuele behoeften en interesses.
Tijdsbesparing door e-mail automation marketing
E-mailmarketing worden geautomatiseerd, wat betekent dat je op triggers gebaseerde e-mails kunt instellen die worden verzonden naar aanleiding van klantgedrag. Hierdoor kun je perfect getimede berichten versturen die relevant zijn voor waar zij zich in hun klanttraject bevinden.
E-mailmarketing is duidelijk meetbaar
Meetbaarheid van e-mailmarketing is essentieel voor elke e-mailmarketing campagne. Door open- en doorklikpercentages te meten, kunnen marketeers de effectiviteit van hun e-mailonderwerpen meten. In de mail kunnen de klikken op de inhoud worden gemeten. Zo kun je duidelijk zien wie er waarnaartoe doorklikt, en kan je dit meenemen in de strategie voor je volgende mailcampagne. Door de meetbaarheid van e-mailmarketing goed te analyseren, kan je jouw e-mailcampagnes optimaliseren voor betere resultaten.
Het heeft een hoge ROI
Als je eenmaal een e-maillijst hebt, kun je berichten sturen naar zoveel mensen als je wilt, zonder extra kosten te maken. Zo kun je e-mail inzetten als een directe communicatielijn van bedrijf naar klant. Hiermee kunnen klanten snel en gemakkelijk worden benaderd met speciale aanbiedingen, productupdates en andere belangrijke informatie. Bij effectief gebruik blijft e-mail een krachtig marketinginstrument wat met relatief weinig kosten veel op kan leveren.
E-mailmarketing kan naadloos worden gebruikt met andere marketingactiviteiten, zoals Search Engine Advertising, Search Engine Optimization of Social Media Advertising. Op deze manier kun je jouw potentiële of huidige klant tijdens de gehele customer journey bereiken met jouw bedrijf, merk of product.
Hoe behaal je succes met jouw e-mail marketing campagne?
Het succes van een e-mail marketing campagne hangt af van de relevantie. Dat gaat verder dan alleen het kiezen van de juiste dag en tijdstip voor het verzenden van e-mails. E-mails moeten namelijk aansluiten op de behoefte van individuele ontvangers. Wanneer personen uit de doelgroep jouw mails niet als relevant ervaren, dan is de kans op conversie erg klein.
Het creëren van relevantie in mailings kan op basis van data. In de basis is het handig om mails persoonlijk in te steken, NAW-gegevens zijn dan van belang. Maar op het gebied van content kunnen we nog veel meer data gebruiken, zoals de bestelgeschiedenis van personen, de gemiddelde orderwaarde, favoriete merken of het tonen van de producten uit een verlaten winkelwagen.
E-mailmarketing inzetten voor jouw bedrijf
Wij zorgen ervoor dat jouw mails, tussen al die mails die je klanten ontvangen van anderen, eruit springen. De mails moeten relevant zijn voor je doelgroep en echt meerwaarde bieden. Daarnaast wil het oog ook wat, dus zorgen we dat de mail op elke device er strak en verzorgd uitziet door een strak template te ontwikkelen.
Wil jij met jouw bedrijf scoren met e-mailmarketing?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
0544 76 90 07