Het vaststellen van doelen
Aan het begin van onze samenwerking hebben wij een uitgebreide marketingstrategie ontwikkeld om de vooropgestelde doelen te bereiken. Deze doelstellingen omvatten het realiseren van een verhoogd aantal kwalitatieve offerteaanvragen via de website, en het uitbreiden van de online aanwezigheid met een strategie die toekomstbestendig is. Een plan om duurzaam te groeien dus.
Hoe zijn we te werk gegaan?
Na het bepalen en vastzetten van onze doelen zijn we direct aan de bak gegaan. Te beginnen met de Google Ads omgeving. Deze hebben we flink opgeschoond en verbouwd naar een solide fundering om op te kunnen vertrouwen. Om alles goed te kunnen meten, hebben we de conversietracking opnieuw ingesteld van A tot Z. Pas daarna zijn we stapsgewijs begonnen met het ontwikkelen van verschillende campagnes.
Wekelijks is er vervolgens aandacht besteed aan de optimalisatie van de advertentiegroepen en de coördinatie tussen de campagnes. Door deze gestructureerde aanpak zagen we het aantal conversies stijgen tegen lagere kosten per klik.
Het versterken van het organische verkeer
Na de kickstart met SEA, zijn we vanaf juli ook vol in gaan zetten op het verhogen van het organische verkeer naar de website. We hebben frisse, relevante content gecreëerd rondom de dienstencategorieën van Holland Electric. Denk aan thema’s als het aanleggen van elektra en het aansluiten van groepenkasten of krachtstroom. Deze SEO-inspanningen gingen hand in hand met onze SEA-strategie. Wat een goede landingspagina werkt ook voor Google Ads-campagnes.
Door nieuwe specifieke advertentiecampagnes op te zetten rond deze diensten, hebben we de advertentiekosten kunnen drukken en een lagere cost-per-click kunnen realiseren. Google beloont namelijk advertenties die naadloos aansluiten bij de content van de landingspagina, door een lagere kostprijs per click te rekenen. Zo hebben we de kosten voor de campagnes laag gehouden en een stevige basis gelegd voor blijvende resultaten en toekomstige groei. Benieuwd naar de resultaten? Lees dan verder.
De behaalde resultaten
Stijging in de organische klikken en vertoningen
Wat betreft resultaten op het gebied van SEO, merken we al een positieve ontwikkeling in het dagelijkse klik- en vertoningsvolume. Het aantal vertoningen is met 34% toegenomen en het aantal klikken is zelfs met een indrukwekkende 40% gestegen. Dit vormt een veelbelovend startpunt waarop we in de toekomst willen voortbouwen.
Lagere kosten en meer kwalitatieve aanvragen
Naast de vooruitgang op het gebied van SEO, zijn de resultaten op het gebied van SEA ook positief. Er is een daling van 28% in de kosten per aanvraag (CPA) gerealiseerd. Dit betekent dus een efficiënter gebruik van het advertentiebudget.
Daarnaast hebben we een toename van 434% in het aantal kwalitatieve offerteaanvragen per maand gerealiseerd. Deze toename toont aan dat de afgestemde campagnes hun doel bereiken en de interesse in de diensten van Holland Electric toenemen.
Wat hebben deze kanalen samen opgeleverd?
Onderaan de streep zien we een groei van maar liefst 128% in kwalitatieve aanvragen in vergelijking met het eerste kwartaal voor onze samenwerking. Deze groei lijkt voorlopig aan te houden, met een grote maandelijkse stijging. Kortom, een succesvol eerste halfjaar van onze samenwerking!
Brian de Vries – Holland Electric: “We werken pas een half jaar samen met Media Doctors, en nu al topresultaten! In korte tijd hebben we meer en betere aanvragen ontvangen, en dat tegen lagere kosten per aanvraag. En nu? Vol gas door!”
Onze toekomstplannen met Holland Electric
Een nieuwe ambitieuzere doelstelling
Op basis van onze goede start, hebben we onze doelstellingen bijgesteld en mikken we op 120 offerteaanvragen per maand. Deze doelstelling is ambitieus, maar we zijn overtuigd van de haalbaarheid.
SEO & SEA nog verder op elkaar afstemmen
Voor de komende tijd ligt de focus op het verder uitbreiden van de dienstenpagina’s en het lanceren van nieuwe SEA-campagnes om de zichtbaarheid van Holland Electric te vergroten.