52.000+ bereikte slimme sporters.
Ketelaar Sport is een begrip in Ulft en omstreken. Een sportschool met een breed aanbod, goede personal trainers en een fijne sfeer. Vanaf mei werd het ruime aanbod dat zij al hadden uitgebreid met Bodytec. Een nieuwe vorm van trainen waarbij een pak van electrodes ervoor zorgt dat je 3 uur krachttraining uitvoert in slechts 20 minuten. Zeer efficiënt voor iemand die weinig tijd heeft om te sporten, snel wilt afvallen of graag zijn gewrichten in beweging houdt.
Beweging is altijd al goed voor de gezondheid geweest, maar na COVID-19 is het nog belangrijker dat we weer in beweging komen. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat iedereen, die nu net de deur weer uit mag, gaat sporten en kennismaakt met Bodytec.
De campagne
Een uitdagende opdracht zoveel mogelijk mensen bereiken met een klein budget en weinig advertentiemateriaal. De sportscholen zijn namelijk lange tijd dicht geweest.
Er zijn veel verschillende redenen om te starten met Bodytec, hierdoor zijn er ook veel verschillende doelgroepen. Facebook advertenties geven de mogelijkheid deze doelgroepen zo specifiek mogelijk te definiëren en hen zo te overtuigen van Bodytec. We delen daarom de campagne op in verschillende advertentiegroepen en blijven optimaliseren om de advertenties zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoefte van de doelgroep.
Naast de Facebook campagne draaien we een Google Search campagne. Zoekt er iemand op snel afvallen, cellulites verminderen of gewoon op Bodytec, vangen we deze hiermee op. De website van Bodytec staat namelijk nog maar kort en wordt nog niet goed geïndexeerd door Google. Op lange termijn wordt dit met SEO opgelost, maar voor nu vangt SEA het voor ons op.
Het resultaat
Door deze mix van middelen konden we met weinig budget maar liefst meer dan 52.000 mensen in Ulft en omstreken bereiken. Door te optimaliseren behaalde we een gemiddelde Click Through Rate van 2.33%. En maar liefst 60% van al het verkeer op de website kwam uit de Facebook campagne.