Een goed doordachte E-commerce strategie is noodzakelijk voor een goed draaiende webshop. Onze e-commerce specialisten helpen je graag met het opzetten van een e-commerce strategie, zodat jij meer uit jouw webshop kan halen.
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
- Een team van experts
- Jarenlange ervaring in de online marketingwereld
- Strategie op maat
Vrijblijvende audit aanvragen
voor jouw organisatie
E-commerce is populairder dan ooit! Koeriersbedrijven breken jaar na jaar hun eigen bezorgrecords en het aantal webshops blijft stijgen. Toch merk jij dat er meer inzit dan dat je er nu uithaalt. Onze strategen kennen een heleboel tips en tricks om ervoor te zorgen dat jouw webshop nog succesvoller wordt aan de hand van een sterke e-commerce marketing strategie.
Onze e-commerce succesverhalen
Wat levert een E-commerce strategie door ons op?
- Online beter vindbaar en zichtbaar
- Vergroot de omzet en ROI
- Meer website bezoekers
- Betere positie t.o.v. de concurrentie
Waarom is een goede E-commerce strategie belangrijk?
Geen webshop heeft tegenwoordig bestaansrecht zonder dat deze gebruik maakt van online marketing. Sterker nog, online marketing is de basis voor het generen van omzet in jouw online winkel. Met een sterke strategie als basis van e-commerce marketing breng jij jouw website naar een hoger niveau, maar waar moet je met e-commerce beginnen?
Allereerst is het belangrijk om het juiste e-commerce platform te kiezen. Stel jezelf de vragen: welk budget heb ik, hoe groot gaat mijn voorraad zijn, ga ik nationaal of internationaal verkopen en heb ik voldoende technische kennis? Op basis van de antwoorden op deze vragen kun je een keuze maken voor een e-commerce platform. Wij hebben de beste e-commerce platformen voor je op een rijtje gezet. Lees hier welk e-commerce platform het meest geschikt is voor jouw behoeften.
Verder is het in de basis van belang om SMART-doelstellingen te gaan ontwikkelen, waarbij je direct kijkt hoe je deze doelstellingen gaat bereiken. Online marketing zal hierin een grote rol spelen. Wij helpen je graag bij dit proces.
Welke onderdelen heeft een E-commerce strategie bij ons?
Een effectieve e-commerce strategie is de ruggengraat van online zakelijk succes. Wij beginnen met een uitgebreide marktanalyse en concurrentieonderzoek om kansen en bedreigingen te identificeren. Vervolgens gaan we de doelgroep nauwkeurig identificeren en jouw bedrijf richten op hun wensen en behoeften.
Een aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke website met geoptimaliseerde productpagina’s en duidelijke call-to-actions zijn cruciaal. Daarnaast omvat een sterke e-commerce strategie plannen voor zoekmachineoptimalisatie, Google advertenties, goede klantenservice, voorraadbeheer en uitgebreide marketing.
Ook bij het ontwikkelen van een e-commerce strategie maken wij gebruik van het See Think Do Care model (STDC).
Onze E-commerce aanpak
Een belangrijk onderdeel van e-commerce strategie is het ontwikkelen van een omnichannel strategie. Deze strategie houdt in dat we op verschillende kanalen, zowel online als offline, dezelfde boodschap brengen richting de klant. Dit resulteert in een uniforme merkidentiteit en dezelfde positieve klantervaring op ieder kanaal. Hierbij staat de klant centraal.
We beginnen met het analyseren van de huidige middelen en kanalen die je inzet. Hoe presteren deze ten opzichte van de benchmarks? Staan je Google Shopping advertenties wel goed ingesteld en had je toevallig al gedacht aan verkopen via marketplaces zoals bol.com en Amazon? We onderzoeken welke kanalen jouw doelgroep het liefst gebruikt om online te shoppen en proberen zo de customer journey in te vullen. Middels verschillende sessies met jou, krijgen we je visie helder en creëren we een e-commerce strategie die naadloos aansluit op jouw doelgroep, markt en doelstellingen. Dan zijn we klaar om je webshop te promoten.
De kanalen waar we naar kijken zijn:
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
SEO wordt door velen gezien als de basis van online marketing. Wanneer SEO juist wordt uitgevoerd, zorgt dit voor een hogere positie in zoekmachines. Bij jou gaan we eerst kijken of je op dit moment op de juiste zoekwoorden gevonden wordt. Als dat niet het geval is, gaan wij hier onderzoek naar doen en dit verwerken op jouw website. Hierdoor krijg je meer bezoekers op je website en bij een goede uitvoering levert dit ook meer omzet op.
Search Engine Advertising (SEA)
SEA is de betaalde versie om bovenaan te komen in Google. Afhankelijk van jouw product of dienst gaan we kijken welke Google Ads strategie het beste bij jouw bedrijf past. Daarna gaan we ervoor zorgen dat jij boven jouw concurrentie komt te staan. SEA heeft vaak de voorkeur in online marketing, omdat hier directe zichtbaarheid aan verbonden zit en onmiddellijk verkeer naar de website gegenereerd kan worden.
Social Media Advertising
Met social media advertising worden er advertenties weergegeven aan jouw doelgroep op verschillende social media kanalen. Dit is afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt. Verschillende social media platformen maken het mogelijk gericht te adverteren, op leeftijd, locatie en interesses. Hierdoor zorgen we ervoor dat jouw bedrijf, de juiste boodschap stuurt naar de juiste personen.
Contentmarketing
Wat er geplaatst gaat worden op de online kanalen, bepalen we door middel van onderzoek naar de interesses van jouw doelgroep. Hierbij is het belangrijk dat de verschillende kanalen, dezelfde boodschap uitspreken richting de doelgroep. Nog belangrijker, de kanalen moeten dezelfde positieve klantervaring opleveren.
Marketplaces
Het adverteren op marketplaces is van groot belang voor een succesvolle e-commerce strategie. Dit kan namelijk veel voordelen met zich mee brengen. Zo hebben deze marketplaces al een groot bereik en zorg je ervoor dat deze nieuwe doelgroep ook in aanraking komt met jouw producten. Daarnaast hebben de meeste mensen al een positief gevoel bij de marketplaces.
Al deze elementen vormen samen voor een gebalanceerde en winstgevende aanpak voor een goede e-commerce strategie. Het is van essentieel belang om deze aspecten te integreren voor een succesvolle online aanwezigheid en concurrentievoordeel.
Conversie verhoging door een E-commerce marketing strategie
Nadat we de juiste doelgroep bereikt hebben en zij zich bevinden in jouw webshop is het van belang dat zij een conversie plaatsen. Jouw website wordt geanalyseerd op quick wins, welke ten goede komen van de conversieratio’s, zoals de website snelheid, veiligheid en UX.
Daarna kunnen we, op basis van de klantdata die we hebben verzameld, klantprofielen schetsen. Hierdoor kunnen we de website gaan personaliseren en een unieke klantervaring realiseren. Door dit te blijven analyseren en optimaliseren zorgen wij voor een verhoging in conversies.
Ben je net begonnen met e-commerce en komt het nog niet van de grond? Of heb je al conversies, maar weet je dat er meer uit te halen valt? Wij als e-commerce marketing bureau, helpen je graag bij het kiezen van de juiste doelstellingen en het uitzetten van de juiste e-commerce strategie. Neem vrijblijvend contact met ons op. Samen zorgen we voor het beste resultaat.
Meer verkopen met een doordachte E-commerce strategie?
info@mediadoctors.nl
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00. Op e-mails reageren we binnen één werkdag!
… of even bellen!
0544 76 90 07
Even contact opnemen met Pim?
Ontdek meer strategische diensten
Online branding
Wat is het effect van jouw merk op de klant? Waarom komt de klant bij jou en niet bij de concurrent? Een goed product is belangrijk, maar een positieve ervaring is vele malen belangrijker. Onze branding specialisten onderzoeken graag samen met jou wat de identiteit is van jouw merk en hoe jij hiermee je doelgroep kunt bereiken.
Online leadgeneratie strategie
Je hebt een prachtige website of webshop, maar er zijn allerlei factoren waardoor er niemand op je website komt. Het succes van je website hangt af van het identificeren van potentiële klanten en vervolgens het trekken van hun aandacht. Samen gaan wij zorgen voor dat succes!
Recruitment & Employer branding
Het vinden van juist personeel wordt alsmaar lastiger. De krapte en daarmee de strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. HDeze situatie vraagt om een nieuwe uitdaging: Niet het bereiken van potentiële kandidaten is het probleem, maar juist het overtuigen van deze kandidaten.
E-commerce verwijst naar het proces van het kopen en verkopen van goederen en diensten via internet. Het omvat online winkels, elektronische betalingen, digitale marketing en alles wat te maken heeft met online zakendoen. E-commerce heeft de traditionele manier van winkelen en handelen veranderd, omdat consumenten nu producten en diensten kunnen kopen en verkopen zonder fysiek naar een fysieke winkel te hoeven gaan. Het biedt gemak, keuzemogelijkheden en toegang tot een wereldwijde markt voor zowel consumenten als bedrijven. In het moderne bedrijfsleven is e-commerce dan ook een onmisbaar element geworden.
E-commerce is in de basis een online winkel waar je producten verkoopt. Het is aan jou om te bepalen welke producten dit zijn en op welk(e) platform(en) je deze verkoopt. Je kunt de producten verkopen op jouw website of via marketplaces zoals Bol.com en Amazon.nl.
E-commerce is niet zomaar een voorbijgaande trend; het vertegenwoordigt de toekomst van zakendoen. Ondernemers wereldwijd omarmen e-commerce vanwege de voordelen op het gebied van bereik, kostenbesparing en klanttevredenheid. Door een slimme E-commerce strategie te implementeren, kunnen e-commercebedrijven hun online aanwezigheid versterken en blijvend succes behalen in deze snel veranderende markt.
Een e-commerce strategie is een plan van aanpak die we maken voor de verkoop van online producten of diensten. Dit houdt in, beslissingen over productselectie, websiteontwerp, betalings- en verzendopties, marketing en klantenservice. Een effectieve e-commerce strategie is essentieel om online succes te bereiken en de groei van jouw online bedrijf te stimuleren. Een e-commerce strategie zetten wij altijd op, op basis van beschikbare data, zodat we in kunnen spelen op de desbetreffende markt.